Naar inhoud

MediaMarkt opent eerste drive-thru voor elektronicaproducten

De marketingactiviteiten in de retailsector staat tegenwoordig vooral gericht op een optimale bediening van de klanten. Gemak is daarbij het sleutelwoord. Een nieuwe televisie bestellen en oppikken met hetzelfde gemak als bij een hamburger of een milkshake? Dat kan sinds deze week bij MediaMarkt Tilburg. De elektronicawinkel opent de eerste drive-thru voor elektronicaproducten in Nederland. Als het een succes wordt, volgen andere vestigingen van de keten.

Extra dimensie aan klantenservice

Met de Pickup & Go in Tilburg voegt de elektronicaketen een extra dimensie aan zijn service toe. Klanten uit de omgeving Tilburg die iets online bestellen, kunnen binnen een uur naar de Pickup & Go rijden, betalen en hun aankoop meteen naar huis meenemen. Het is ook mogelijk om producten eerst in de winkel te zien en te ervaren, om ze vervolgens bij het afhaalpunt op te halen.

Winkel als magazijn en distributiecentrum

“Ons grote voordeel is dat onze winkels tevens ons magazijn en distributiecentra zijn”, zegt Gordon Scholz, CEO van MediaMarkt Nederland. “We hebben tienduizenden producten op voorraad op 49 locaties in Nederland. Vrijwel geen enkele andere online of offline retailer kan dit bieden. Daarom kijken we met veel belangstelling naar dit concept in Tilburg.”

Geen bezorgtijd en geen wachtrij

De Pickup & Go biedt niet alleen de mogelijkheid om producten af te halen. Het Tilburgse filiaal selecteert 25 populaire accessoires die direct zijn mee te nemen. Deze best verkopende meepakkers zoals USB-sticks, powerbanks, kabels en stofzuigerzakken zijn niet alleen in de winkel, maar ook bij de drive-thru te koop. “Geen bezorgtijd en geen wachtrij dus, maar meteen gemak”, zegt Edward van Lith, directeur van MediaMarkt Tilburg. “Bovendien hoef je niet thuis te zijn om op een bezorging te wachten. We hebben er vertrouwen in dat dit concept voor veel consumenten een uitkomst is.”

Inspelen op lokale klantbehoefte

Het idee voor de Pickup & Go is ingegeven door de locatie van het filiaal in Tilburg. De winkel is naast een parkeergarage in het centrum gevestigd. Klanten die iets willen afhalen, moeten hun auto parkeren en naar de afhaalbalie lopen. “Met de Pickup & Go hoeft dat niet. Het scheelt parkeerkosten en wachttijd”, zegt Van Lith. “We hebben het idee gehad om in te spelen op een lokale klantbehoefte. Het is gaaf om te zien dat het moederbedrijf Nederland dit lokale ondernemersinitiatief omarmt.”
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie