Naar inhoud

Meer tijd voor klantcontact door procesautomatisering

Gerobotiseerde procesautomatisering ondersteunt organisaties bij het automatiseren van handmatige en repetitieve processen. Met een dergelijke oplossing is het mogelijk om routinetaken in verschillende applicaties door softwarerobots te laten uitvoeren, zonder dat hiervoor integraties of aanvullende programmeerwerkzaamheden nodig zijn. Zo kunnen organisaties efficiënter werken, kosten besparen en een einde maken aan fouten als gevolg van het handmatig invoeren van data. Het automatiseren van bepaalde processen verhoogt bovendien de veiligheid van gevoelige data en helpt bedrijven te voldoen aan wetgeving.

Standaardhandelingen automatiseren

Voor veel bedrijven en instellingen zijn tijdrovende zakelijke processen, soms met duizenden tegelijk, de dagelijkse realiteit. Gerobotiseerde procesautomatisering helpt ze die standaardhandelingen, zoals adreswijzigingen, het verwerken van claims en het accepteren van aanvragen, geautomatiseerd uit te voeren. Dat helpt bij het voorkomen van fouten die het gevolg zijn van het handmatig invoeren van data. Bovendien houden werknemers zo meer tijd over voor werkzaamheden die daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben voor de business, en die de relatie met de klant versterken.

Gerobotiseerde procesautomatisering

Gerobotiseerde procesautomatisering maakt het ondernemingen mogelijk om:

  • productiviteit te verhogen door een groot aantal contactcenter- en backofficeprocessen te automatiseren;
  • kwaliteit naar een hoger niveau te tillen en een einde te maken aan menselijke fouten die het gevolg zijn van het invoeren van data in verschillende systemen;
  • te voldoen aan wetgeving door processen te automatiseren volgens de geldende regels;
  • snel op te schalen door direct extra softwarerobots in te zetten tijdens piekmomenten of andere onverwachte toenames in de werkdruk;
  • te besparen op operationele kosten doordat werknemers minder tijd kwijt zijn aan alledaagse en repetitieve handelingen;
  • het maximale te halen uit de beschikbare tijd en middelen door processen die geen waarde toevoegen, te laten uitvoeren door softwarerobots;
  • een veilige omgeving te onderhouden door bepaalde, gevoelige informatie te laten verwerken door softwarerobots in plaats van door werknemers.

Samenwerking met andere applicaties

Zo maakt Verint Robotic Process Automation van de gelijknamige IT-dienstverlener gebruik van technologie voor visuele herkenning. Daarnaast zijn geen integraties of programmeerwerkzaamheden nodig om de oplossing te laten samenwerken met andere applicaties. De module kan zakelijke processen op meerdere applicaties uitvoeren door alle muisklikken en navigatiestappen vanuit de interfaces van die applicaties zelf vast te leggen. Zo kunnen bedrijven dus eenvoudig scripts vastleggen, die de softwarerobots vervolgens uitvoeren. Een centralized administrator of business user manager kan de productiviteit van de robots vervolgens controleren en beheren in het web-based dashboard van de oplossing.

Technologie helpt medewerkers

Dezelfde technologie kan ook gebruikt worden om werknemers te helpen, bijvoorbeeld door ze door nieuwe of zelden gebruikte processen te gidsen aan de hand van een 'show me'-functionaliteit. Op die manier kan de oplossing bovendien helpen bij het inwerken van nieuwe werknemers. En met een virtuele procesassistent is de technologie in te zetten om de taken die een medewerker op een desktop handmatig uitvoert, gedeeltelijk te automatiseren.

Verbetering kwaliteit klantcontact

“Om te kunnen voldoen aan het hoge tempo en de eisen van een zwaar concurrerende markt, staan organisaties vaak voor de uitdaging om meer te doen in minder tijd”, zegt Michiel Lely, vicepresident practises bij Verint. “Dat is precies waar software als Robotic Process Automation bij kan helpen. Deze oplossing is ontworpen om routinetaken en -processen te vergemakkelijken en de productiviteit een boost te geven, het aantal fouten terug te dringen en de kwaliteit van het klantcontact te verbeteren. Daarnaast helpt onze oplossing bij het veiligstellen van gevoelige informatie en bij het voldoen aan wetgeving.”

Meer betrokken medewerkers

“Door routinetaken te automatiseren, besparen organisaties veel tijd die hun werknemers kunnen besteden aan werkzaamheden die echt waarde toevoegen en gericht zijn op de klant”, voegt Lely toe. “Dat helpt niet alleen om efficiënter te werken, het zorgt ook voor meer betrokken werknemers, omdat ze meer tijd kunnen besteden aan interessantere werkzaamheden.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie