Naar inhoud

Meetings boeken via mobiele apparaten is de toekomst

Online toepassingen worden steeds populairder in de meetingwereld. Zo ziet 86 procent mobiel meetings boeken als de toekomst. Bovendien is driekwart bereid om nieuwe technologieën te omarmen. Toch gelooft 85 procent van de respondenten dat fysieke bijeenkomsten de komende vijf jaar nodig zullen blijven. Want face-to-face-overleg verliest ook in het digitale tijdperk niets aan de oorspronkelijke kracht.

Technologische revolutie

Dat blijkt uit een rondgang van Worldmeetings onder meetingsprofessionals. “We zien dat er in de meetingbranche bijna een technologische revolutie gaande is. Niet alleen willen boekers gebruik maken van de modernste tools om vergaderingen te boeken, ook willen vergaderaars tijdens bijeenkomsten gebruik kunnen maken van de nieuwste projectoren of slimme blackboards”, vertelt Inge van Rooij, adjunct-directeur van het online meetingplatform.

Gebruik social media

Waar men voorheen voornamelijk telefonisch of via de e-mail een vergaderlocatie boekte, maken mensen steeds meer gebruik van nieuwe technologische toepassingen, zoals chats, WhatsApp of andere social media. Maar liefst 56 procent van de respondenten maakt gebruik van dergelijke tools. Bijna 60 procent ziet het boekingsproces in de meetingbranche over vijf jaar zelfs volledig online worden.

Prijs minder belangrijk

Opmerkelijk is dat 71 procent de beschikbaarheid van goede technologie voor ondersteuning in het boekingsproces belangrijker vindt dan de prijs van een vergaderlocatie. “Boekers zijn dus best bereid iets meer te betalen voor hightech locaties. Dit komt omdat goede technologie leidt tot tijd- en geldbesparing”, aldus van Rooij.

Fysieke bijeenkomsten

Hoewel de meerderheid van de respondenten gelooft dat meetings boeken over vijf jaar volledig online zal gaan, blijft de meerderheid ook geloven in het voortbestaan van fysieke bijeenkomsten. Slechts 15 procent gelooft dat binnen vijf jaar face-to-face-meetings overbodig zijn geworden. Van Rooij schaart zich achter die andere 85 procent: “Hoewel online toepassingen het boeken en zelfs het houden van vergaderingen een stuk eenvoudiger kan maken, blijft persoonlijk contact belangrijk. Niks kan op tegen het werkelijk ontmoeten van andere vergaderaars.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie