Naar inhoud

“MessageBird zorgt voor disruptie op de klantenservicemarkt”

Het bieden van een optimale klantbeleving, die tegenwoordig noodzakelijk wordt geacht om onderscheidend vermogen te verkrijgen, laat zich vertalen in het bieden van een geweldig service aan klanten. De customer service wordt niet voor niets de nieuwe sales genoemd. Het bieden van een excellente klantenservice blijkt in de praktijk echter moeizaam te realiseren, mede omdat consumenten van steeds meer verschillende kanalen gebruikmaken.

Technologiebedrijf MessageBird, bekend van ’s werelds snelst groeiende communicatieplatform in de cloud, beoogt met de lancering van de technologische innovatie Inbox de serviceverlening van organisaties structureel te verbeteren. Daarmee stapt het bedrijf in de klantenservicemarkt, een sector die naar schatting jaarlijks goed is voor 350 miljoen dollar. Met de introductie van de oplossing wordt gestreefd een einde te maken aan het wachten bij de klantenservice.

Omnichannel customer support

Zowel onderzoeksinstituut Gartner als marktonderzoeksorganisatie International Data Corporation (IDC) heeft MessageBird onlangs de leider genoemd in de snelgroeiende markt voor communicatie in de cloud. Met Inbox richt het bedrijf zich nu op een grotere markt door een customer engagement-platform te lanceren, dat de kracht van geautomatiseerde intelligence combineert met de populairste messaging-kanalen voor het bieden van nieuwe omnichannel customer support. En daarbij wordt de dienst volledig gratis beschikbaar gesteld.

Slack voor externe communicatie

Inbox is ontwikkeld als de Slack – het alternatief voor e-mail – voor externe communicatie en is binnen 60 seconden te installeren. Met de oplossing kunnen klanten real-time communiceren met bedrijven en afbeeldingen plus video’s delen met behulp van WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram.

Binnenkomende berichten en klantconversaties, ongeacht vanaf welk kanaal deze afkomstig zijn, worden gecombineerd binnen een enkele communicatiestroom voor probleemloze ticketing en met artificial intelligence (AI) geanalyseerd op basis van keywords. Dat zorgt voor snel inzicht in klantwensen.

Het platform maakt gebruik van webhooks om gemakkelijk te integreren met tools van derde partijen en biedt vooraf ingebouwde integraties met onder meer Shopify, Slack, Salesforce en Jira. Inbox is getest en wordt al gebruikt door HelloFresh en Deliveroo in Europa, Zilingo in Azië en Join Buggy en Tix Telecom in Latijns-Amerika.

Steeds mobielere samenleving

“Nu de wereld steeds mobieler wordt, willen we niet meer wachten als we een medewerker van de klantenservice aan de lijn hebben. Klanten willen steeds nadrukkelijker op zelfgekozen momenten en via hun eigen kanalen communiceren met bedrijven”, zegt Robert Vis, chief executive officer bij MessageBird. “Omdat je geen ontwikkelaars nodig hebt, is Inbox in minder dan een minuut te installeren en kun je direct starten met het introduceren van het modernere customer engagement.”

De oplossing speelt in op de toenemende voorkeur van consumenten om op dezelfde manier met bedrijven te communiceren als met vrienden of familie: via eigen voorkeurskanalen, op tijdstippen die consumenten zelf kiezen en binnen de context van eerdere conversaties.

Verschillende kanalen gebruiken

Met Inbox kan een bedrijf verschillende communicatiekanalen out-of-the-box gebruiken. Er is geen noodzaak om ontwikkelteams verder te belasten of customer experience-teams opnieuw te trainen. De oplossing maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk een omnichannel strategie te bouwen. Het platform is op Flow Builder gebouwd.

Klanten kunnen data van iedere bron injecteren en communicatiestromen automatiseren dankzij AI-mogelijkheden als natural language processing voor chatbots, sentimentanalyse voor betere klantcommunicatie en geautomatiseerde antwoorden voor het beter routeren van binnenkomende vragen.

Door het toevoegen en onderhouden van connecties met de populairste communicatiekanalen doet het platform het werk, waarbij de oplossing ook steeds slimmer wordt door de constante stroom van klantfeedback. Bedrijven kunnen daardoor focussen op wat echt belangrijk is: zorgen voor een ervaring die klanten gelukkig maakt en merkentrouw bevordert.

Eigenschappen communicatieplatform

Inbox van MessageBird biedt:

  • Een moderne, snel uit te rollen out-of-the-box oplossing voor customer engagement zonder de noodzaak om ontwikkelaars aan het werk te zetten.
  • De mogelijkheid te voorzien in een moderne communicatiebeleving in het contactcenter. Klanten kunnen hun eigen kanaal kiezen, waaronder WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram – op momenten die hen uitkomen. Ze hoeven niet in de wacht te staan en hoeven hun vraag niet steeds opnieuw aan een medewerker te stellen. Alle conversaties worden gecombineerd binnen één communicatiestroom, zodat supportmedewerkers goed geïnformeerd zijn.
  • Toegang tot zeven talen out-of-the-box met Engels, Spaans, Frans, Duits, Nederlands, Indonesisch en Braziliaans Portugees.
  • Tijdsbesparing voor callcentermedewerkers, omdat vragen van klanten naar de meest geschikte medewerker gerouteerd worden.
  • Artificial intelligence om beter te anticiperen op klantvragen, het sentiment of doel van klanten te bepalen, vragen te vertalen en toegang te bieden tot een lijst van mogelijke antwoorden. Met drag-and-drop componenten zijn geautomatiseerde antwoorden, geautomatiseerde enquêtes voor de net promoter score (NPS) of regels voor berichtenroutering te creëren.
  • De mogelijkheid om nieuwe klantcontactkanalen direct in te zetten.
  • Directe toegang tot een brede reeks van developer application programming interfaces (API’s) – waaronder sms, spraak en wereldwijde nummers – vanuit het kernplatform voor meer hoogwaardige integraties.
  • Toegang tot meer dan 240 directe connecties in meer dan 200 landen om alle klanten te bereiken.

Promotiefilmpje van Inbox

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie