Naar inhoud

MIE 2018: State of the art van data, insights en marketing

Op woensdag 31 januari en donderdag 1 februari 2018 vindt voor de zestiende keer het ‘Marketing & Insights Event’ plaats, een evenement dat het vizier richt op marketing, analytics en insights. In het Media Plaza Utrecht staan 90 workshops, masterclasses en keynotes in het teken van de nieuwe ontwikkelingen rond marketing, gebaseerd op data, data-analyse, en diepgaand inzicht in consumenten. Uitgangspunt is de digitalisering die zich razendsnel een plaats heeft verworven in de samenleving en daarmee een gigantische groei aan informatie en communicatie meebrengt. Marketing moet daarbinnen effectiever en transparanter zijn en vertrouwen op inzicht en advies.

Op het MIE komen uiteenlopende bedrijven vertellen over wat zij met data doen en hoe zij hun marketing erop afstemmen. Een groot aantal data-analytics-bureaus geven inzicht in hun werk aan de hand van masterclasses en workshops. Het event is daarom bij uitstek de plek waar marketeers, insights-professionals, digital- en web-analisten en datamanagement-professionals hun kennis kunnen verdiepen en een blik kunnen werpen op de toekomst.

Booming vakgebied

Op het evenement dat georganiseerd wordt door MOA, Center for Marketing Insights, Research & Analytics, volop aandacht voor digitale marketing, social media en e-commerce waaraan analytics en insights ten grondslag liggen. Analytics is een jong en booming vakgebied dat bedrijven helpt om in de overvloed aan gevraagde en ongevraagde consumentendata een weg te vinden. Het brengt structuur aan in informatie uit de customer journey en geeft antwoord op de vraag welke data van belang zijn en welke bronnen je nog meer moet aanboren.

De techniek om data te vinden en te ontsluiten komt op het event uitgebreid aan bod, net zoals kwantitatieve en kwalitatieve data over het gedrag van online consumenten. En er is aandacht voor multi channel-gedrag van klanten, want mensen zijn steeds meer op allerlei platformen actief – van mobiel tot social.

Vervolgens komt de vraag hoe je je bevindingen vertaalt naar de juiste inzichten. Hoe wordt een insight relevant en waardevol voor een bedrijf? En hoe vertaal je een insight naar een onderscheidende propositie en een effectieve marketingstrategie? Onderzoek en marketing gaan bij het beantwoorden van deze vragen hand in hand. Voornaamste doel: klanten vinden en binden. In allerlei marketingcases komen op het evenement succesvolle manieren langs om klanten te bereiken en vast te houden.

Sprekers en cases

Op het programma staan zo’n 90 workshops, masterclasses en keynotes. Een greep uit de sprekers en onderwerpen:

  • Julia Koster van VodafoneZiggo spreekt over beter begrip van de klant;
  • Kokke van der Werf vertelt over het innovatielab van Nationale-Nederlanden;
  • Niels Reijmer van de Bijenkorf doet dat over omnichannel-marketing;
  • Margriet de Kroon van YoungCapital over data en merkbeleving;
  • Timothy Dieduksman over de bank-app van ING;
  • Tim van der Wiel van GoSpooky over marketingacties op Instagram en Snapchat.

Daarnaast zijn er onderwerpen als artificial intelligence, de ins & outs van millennials, agile werken bij onder andere ABN AMRO en Nuon), duurzaamheid, veilig datagebruik en privacy, neuromarketing en design thinking bij onder andere Schiphol, Booking.com en Eneco. Tal van bedrijven, onderzoeks- en data-analysebureaus komen aan het woord. Verder is er een ruime beurspresentatie met aanbieders van analytic-tools, insight-technieken en marketingmethoden.

Meer informatie over het evenement vind je op de website van het MIE. Als jij je inschrijft met de speciale CustomerTalk-kortingscode EJKNE, betaal je € 119,50 in plaats van € 139,50 voor een toegangsbewijs, exclusief BTW.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie