Naar inhoud

MIE 2019: De samenhang van marketing, analytics en insights

“Binnen het vakgebied market research zijn de veranderingen in toenemende mate zichtbaar. De grote nadruk op de samenhang tussen marketing, analytics en insights kenmerken een ware cultuuromslag. Binnen bedrijven werken disciplines veel nauwer samen en is data-verzameling en data-analyse en het opbouwen van inzichten steeds essentiëler bij het bedenken en marketen van producten en diensten.”

Deze constatering doet Wim van der Slooten. Hij directeur van MOA, het expertisecenter voor marketing insights, onderzoek en analytics dat verantwoordelijk is voor de organisatie van het ‘Marketing Insights Event’. Met als centrale thema ‘It’s all about insights’ vindt ‘MIE’19’ plaats in Utrecht op woensdag 6 en donderdag 7 februari 2019 op 2 locaties: Supernova, een onderdeel van Jaarbeurs, en Kinepolis, de grootste bioscoop van Nederland.

Marktonderzoek

“De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling”, stelt Wim van der Slooten. “Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics.”

Cultuuromslag

“De bezoekers aan dit evenement weerspiegelen die nieuwe manier van werken en ze maken daarmee de cultuuromslag van het vak zichtbaar”, stelt Wim van der Slooten. “Vaak zijn ze jong, gefocust op data, gespitst op interdisciplinaire samenwerking en nieuwsgierig naar kennis. Met dit tweedaagse event, dat we dit jaar voor de zeventiende keer organiseren, willen wij die expertise bieden, advies geven en de benodigde vaardigheden bijbrengen.”

Evenement

Op het programma van het event staan maar liefst 100 sessies op het gebied van marketing, research en digital analytics. Een greep uit de keynotes, masterclasses en workshops:

  • Kim Kruithof, global brand marketer bij Swapfiets;
  • Jeroen Jonker Roelants, head of product & user experience bij Marktplaats – eBay Classifieds Group Benelux;
  • Anouk Beeren, director e-commerce & marketing bij Bidfood;
  • Gerry van der Laan, manager customer bij Simyo;
  • Kris Konrad, senior consultant bij TOTE-M en docent bij Beeckestijn Business School;
  • Ron Simpson, founder van The Avocado Show;
  • Annemarie Swijtink, director marketing, communications & insights bij McDonalds’s Nederland.

Onderwerpen

Daarnaast wordt op het event aandacht geschonken aan onderwerpen als growth hacking, artificial intelligence, de ins & outs van de generaties X, Y en Z, consumer trends, customer experience & centricity, employee advocacy, GDPR & veilige datagebruik en privacy, neuromarketing, design thinking, data insights & visualisation, cultuurmarketing, intelligent media strategy en natuurlijk de digitale transformatie.

Meer informatie over het evenement vind je op de website van het MIE. Als jij je inschrijft met de speciale MOA-promotiecode CUSTOMERTALK, betaal je € 129,50 in plaats van € 149,50 voor een toegangsbewijs. Deze prijs is inclusief koffie, thee, water, lunch, middagsnack en netwerkborrel en exclusief btw.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie