Naar inhoud

Millennial omarmt blind-break-trend en tipt nu ook ouders

Van start-up tot revolutionaire reisorganisatie: je kunt tegenwoordig niet meer om verrassingsreisorganisatie srprs.me heen. In drie jaar tijd stuurde dit bedrijf al 51.000 mensen op reis naar destination unknown , zette het de blind-break-trend op de kaart, betrad het de internationale markt en werd het gekozen tot één van de snelst groeiende tech-bedrijven van Europa. Millennials omarmen het concept al in grote getalen maar inmiddels ziet de organisatie ook pa, ma en zelfs oma hun eerste verrassingsstapjes doen. Het grote succes? Mensen helpen om spontaan te reizen in een beleveniseconomie die draait om ervaringen in plaats van bezittingen.

Reizen in 2017 is meer voelen

Vanaf dag één heeft de organisatie het anders gedaan. ”We hebben een zeer hoogwaardig product opgebouwd en onderhouden in een markt die wordt gedomineerd door concurrerende lage prijzen”, aldus Raymond Klompsma, de co-founder van srprs.me. Een gewaagde maar zeer succesvolle gedachtegang, zo is gebleken. De blind-break-pionier streeft ernaar om dit jaar break-even te spelen en Klompsma is vastberaden om de boodschap van de verrassingsreisorganisatie nog bekender te maken bij het grote publiek. Zijn missie voor aankomend jaar is duidelijk: “Ik daag iedereen uit om de spontaniteit in reizen terug te brengen. Denk minder, voel meer.”

55.000 reizigers gaan je voor

Beleving in plaats van bestemming, daar draait het om bij het succesvolle bedrijf. En laat dat nu net de specialiteit zijn. Tot vlak voor vertrek blijft de bestemming een verrassing. Het is de beleving van jouw verrassingsreis waar het om draait. Sinds de intrede in de markt drie jaar geleden, heeft de online reisaanbieder al meerdere mijlpalen behaald. Zo verwacht de pionier eind deze zomer de 55.000e avonturier op reis te sturen, gaat dit getal de boeken in als een verdubbeling ten opzichte van de zomer van 2016 en maakt de organisatie in drie jaar tijd een groei van 3.000 procent in omzet. Het gaat goed met de reisorganisatie en de honger naar groei blijkt einde- én grenzeloos. Naast België als eerste buitenlandse markt, deed de organisatie onlangs haar intrede in het Verenigd Koninkrijk. Als kers op de taart sleepte het in april 2017 een derde plek in de wacht tijdens de jaarlijkse Tech5-competitie en kort daarop werd de reisorganisatie bij de European Tech30-competitie van The Next Web uitgeroepen tot één van de 30 snelst groeiende tech-bedrijven van Europa.

Elke verrassingsreis op maat gemaakt

De bevestiging is duidelijk. De reisorganisatie is niet langer een start-up maar een gevestigde naam in de reisbranche, die met de revolutionaire blind-break-trend de reiswereld heeft veranderd. Maar het succes is hen zeker niet naar het hoofd gestegen. Persoonlijke service en klantvriendelijkheid zijn nog steeds het grootste goed. Het geheim? “Behandel de reiziger alsof het je vriend is. Maak elke boeking persoonlijk en zet klanten altijd op nummer één en technologie op twee”, aldus Klompsma. Elke boeking die binnenkomt wordt door een consultant op maat verzorgd. De onderneming koopt geen reizen in en verkoopt geen vooraf ingekochte pakketten. Een vakantie moet voor iedereen speciaal zijn en dat kan alleen bij gepersonaliseerde reizen. En dat werkt. Dit is terug te zien aan het klanttevredenheidscijfer van 9,2 en een NPS van 62, een hoge score in de veel gebruikte klantloyaliteitsmeting. De liefde van en naar de vakantieganger is daarnaast ook terug te zien aan de grote online community die de afgelopen jaren is opgebouwd. De Facebook-community genaamd ‘srprs.me travellers’ bestaat nu uit 13.500 leden en de eigen Facebook-pagina telt maar liefst 187.000 fans.

Verrassingsreis wordt massaal omarmd

Zoals het iedere reisorganisatie betaamt, is dit succes voor een groot deel afhankelijk van de reiziger. De millennials bleken de blind-break-trend al snel gevonden te hebben. Weg met het kapot googelen van je vakantie en welkom spontaniteit in reizen. Deze new way of travelling biedt namelijk dé uitkomst voor het snelle, drukke leventje van de millennial waarin werk, kids en sociale contacten een hoofdrol spelen. De verrassingsreisorganisatie boycot keuzestress en ontneemt een groot gedeelte van jouw reisvoorbereidingen. Deze visie sluit bovendien perfect aan op de huidige beleveniseconomie. Bezittingen staan niet langer centraal maar de experience wordt gezien als heilige graal. “Millennials willen ervaringen, geen bezittingen”, aldus Klompsma.

Van travelgeek tot controlefreak

Na de massale omarming van de millennials kwamen de inspirerende, positieve reisverhalen al snel bij andere generaties terecht. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de reiziger op 27 jaar ligt, dit geldt overigens ook voor de medewerker, ziet het bedrijf ook steeds meer millennials die voor een tweede keer op verrassingsreis gaan en dat pa, ma of zelfs opa of oma aanhaken. In de afgelopen drie jaar hebben stelletjes, vriendengroepen, collega’s, families en blinddates de revue al gepasseerd. Het verrassingsreisbureau is er voor iedereen en voor elke generatie, niet alleen voor de durfals. Leuk weetje: de meeste reizigers kiezen voor een citytrip (41%), de Broke-variant voor reizigers met een kleine portemonnee (30%) of gaan roadtrippen (13%).

Van start-up naar revolutionaire reisorganisatie

Vier personen. Dat was het aantal dat ruim een jaar werkte aan de lancering van srprs.me drie jaar geleden. Druppelsgewijs kwamen daar werknemers bij tot het huidige aantal van 50 enthousiaste en gemotiveerde reisexperts. De missie om reizen spontaner te maken is doorgaans vooral via de online community en social media te volgen. Maar de verrassingsreisorganisatie biedt met regelmaat ook extra service in real life. Zo waren er pop-up-stores, is er in de maand juli een srprs.balie op Schiphol, regelde het bedrijf drie huwelijksaanzoeken en was er de matchmaking tijdens de Blind Date Break met Valentijn. Een daverend succes waarbij de jongen en het meisje elkaar pas op de verrassingsbestemming voor het eerst zagen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie