Naar inhoud

Millennials eisen ontwikkelingsmogelijkheden op maat

De generatie die nu de eerste schreden op de arbeidsmarkt zet, vraagt een andere aanpak dan eerdere generaties. Millennials zijn opgegroeid als middelpunt van het gezin en communiceren primair via sociale media. Organisaties die deze generatie Y aan zich willen binden, moeten met zwaarder geschut komen dan een incidentele workshop of cursus. Voor die binding is de creatie van een stimulerende werkomgeving met volop leer- en ontwikkelmogelijkheden.

Actieve ontwikkelingsbijdrage

Om deze jonge talenten, geboren tussen 1980 en 2001, te binden is het van belang dat de werkgever een actieve bijdrage levert aan hun ontwikkeling. Daarnaast moeten deze medewerkers natuurlijk worden uitgenodigd om zelf de regie over hun carrière te nemen. Werkgevers doen er goed aan erachter te komen wat de interesses zijn van deze millennials, en nog belangrijker, wat hun wensen zijn als het gaat om ontwikkeling. Dit blijkt uit ‘Zo bindt en boeit u generatie Y’, een whitepaper van Profile Dynamics, ontwikkelaar van de gelijknamige drijfverenanalyse.

Veeleisende generatie

Generatie Y bestaat uit een enthousiaste, optimistische en zelfverzekerde groep mensen die behoorlijk veeleisend kan zijn. Ze willen steeds meer, want werk moet leuk, uitdagend en bovenal divers zijn. Generatie Y wil iets bereiken in het leven en dus ook in hun loopbaan. Door ontwikkelkansen op maat aan te bieden, krijgen de jonge talenten de kans meer uit hun carrière te halen. Hierdoor blijven ze geprikkeld. Daarnaast zorgt het op maat maken van ontwikkelkansen ervoor dat deze altijd goed aansluiten bij hun wensen.

Stimulerende werkomgeving

“Een stimulerende werkomgeving met een eindeloze stroom aan leer- en ontwikkelmogelijkheden, dát is waar generatie Y naar op zoek is”, vertelt Wilma Kuipers, Director Business Development bij Profile Dynamics. “Hun verlangen naar innovatie en creativiteit moet bevredigd worden. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is door ontwikkelmogelijkheden te personaliseren, ofwel op maat te maken.”

Prikkeling en uitdaging

“Generatie Y beoordeelt hun werkgever niet alleen op de vraag hoe boeiend en afwisselend het werk is”, aldus Kuipers. “Maar ook hoe sterk ze geprikkeld en uitgedaagd worden. Door hen de kans te geven zich binnen de organisatie te ontwikkelen, op de wijze die zij zelf kiezen, kun je jonge talenten aan de organisatie binden.”

De onderhavige whitepaper kun je downloaden op de website van Profile Dynamics.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie