Naar inhoud

Miss Etam winnaar verkiezing Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012

Modeketen Miss Etam is uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012. Uit de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland die al sinds 2007 plaatsvindt, kwamen Expert en Landal GreenParks als tweede en derde uit de bus. Het gemiddelde cijfer voor klantvriendelijkheid ligt dit jaar lager dan vorig jaar. In 2011 scoorden bedrijven in Nederland nog gemiddeld een 7,71. Dit jaar ligt dat cijfer op 7,63.

In de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is dit jaar modeketen Miss Etam uitgeroepen tot het meest klantvriendelijke bedrijf. De verkiezing is gericht op positieve klantervaringen waarbij vijf regels centraal staan; het tijdig oplossen van fouten, goede bereikbaarheid, het nakomen van beloftes, flexibiliteit, en het benaderen van klanten met relevante informatie.

Op de tweede plek in de verkiezing dit jaar staat Expert, en op de derde plaats staat Landal GreenParks, de winnaar van 2010. Opvallend is dat het cijfer voor de klantvriendelijkheid bij de meeste genomineerden wat gedaald is. Gemiddeld ligt dit cijfer in 2012 op een 7,63 terwijl dat cijfer in 2011 nog op een 7,71 lag. Alleen Ikea en EMTÉ laten een positieve ontwikkeling zien.

De Nederlandse consument heeft webwinkels als klantvriendelijkste branche aangewezen. Zij scoren gemiddeld een 7,9. Opvallend is dat ook 65-plussers webwinkels als klantvriendelijkst beoordelen. Zij geven deze branche gemiddeld zelfs een 8,1. Redenen die voor de goede beoordeling werden gegeven, waren dat webwinkeliers niet moeilijk doen als klanten willen ruilen en ook zijn ze sterk in het nakomen van beloftes die worden neergezet in reclames.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie