Naar inhoud

Mogelijkheden mobiele marketing beperkt door onbereikbaarheid

De omnichannel-benadering die bij menige organisatie hoog op de strategische ladder staat, kent zijn beperkingen. Want niet iedereen wil 24 uur per dag en 7 dagen in de week gebonden zijn aan zijn smartphone. 23 procent van de Nederlanders vindt het niet belangrijk om altijd bereikbaar te zijn en 22 procent vindt dat wel belangrijk. Dit is bijna de helft minder dan op internationaal niveau, waar 42 procent het belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn.

Niet altijd bereikbaar

Hiermee wijkt Nederland sterk af van de overige landen. Het percentage wat het niet belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn, ligt op internationaal niveau een stuk lager, namelijk slechts 11 procent. Nederland is, samen met Duitsland, Zweden en Canada een van de vier landen waarvan de groep, die het niet belangrijk vindt om bereikbaar te zijn, groter is dan de groep die dit wel belangrijk vindt.Infographic-Alwaysreachable2016-Nederland

Mannen versus vrouwen

Dit blijkt uit een online onderzoek van het onderzoeksbureau GfK. Aan 27.000 respondenten, over 22 landen verspreid, is gevraagd hoe sterk men het eens of oneens is met de stelling: “Belangrijk om altijd bereikbaar te zijn.” Bij mannen zijn de meningen evenredig verdeeld. Zowel 22 procent is het eens als oneens met de stelling. Bij vrouwen is er een klein verschil. Zo vindt 21 procent het belangrijk om altijd bereikbaar te zijn en 23 procent vindt van niet.

Verschillen per leeftijdsgroep

Kijkend naar de verschillende leeftijdsgroepen, zijn het vooral de jongeren die het belangrijk vinden om altijd bereikbaar te zijn. 30 procent bij 15 tot 20 jaar en 26 procent bij de leeftijdsgroep 20 tot 30 jaar. Vanaf 40 jaar en ouder is het merendeel het oneens met de stelling en vindt het dus niet belangrijk om altijd bereikbaar te zijn.

Verschillen per land

Dit onderzoek maakt op een grootschalige manier een vergelijking tussen de verschillende landen. Het percentage die het belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn, ligt in Rusland en China, beide 56 procent, het hoogste. Daarna volgt Turkije met 53 procent. Dit zijn de enige 3 landen waarbij meer dan de helft van de bevolking het eens is met de stelling. In Duitsland is de meerderheid het niet eens met de stelling (34% niet eens versus 16% eens). Daarna volgt Zweden (28% versus 22%), Canada (24% versus 23%) en op de vierde plaats Nederland (23% versus 22%).

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie