Naar inhoud

Monsterboard gaat op Facebook met BeKnown interactie aan

Afgelopen week organiseerde het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) een sessie over merken bouwen en laden in het digitale tijdperk. Rikke Wivel van Monsterboard  verzorgde een uitstekende presentatie. Wivel  had voor de bezoekers een primeur met de lancering van BeKnown, een nieuwe applicatie voor Facebook. Customer Talk was uiteraard aanwezig.

Rike Wivel, senior marketing director bij career website Monsterboard, presenteerde de aanwezigen inzichten rondom marketing en social media. Wivel: “Menig partij schreef ons af toen sociale netwerken als LinkedIn enorm populair werden. Niets is minder waar. We staat onbetwist aan de top wanneer het gaat om het plaatsen en vervullen van online vacatures. De traditionele kanalen van internet zijn voor Monsterboard van enorm belang vooral vanuit een metric oogpunt. Alles gaat daarbij om conversie. Toen de crisis kwam werden wij heel hard geraakt. Iedereen had een vacaturestop. Het dwong ons na te denken over een andere marketingstrategie en we besloten ons puur op datamarketing te richten. We werden nerd marketeers. Geen TV, out of home en banner campagnes meer maar we gingen ons richten op Google en andere slimme targeting methoden.”

“Op een gegeven moment werden de sociale netwerken zo groot dat we ons ook daar op zijn gaan richten. Dan willen we meteen weten hoe het precies werkt en de beste daarin zijn. Voor sociale media hebben we geen  ‘metric gedreven’ strategie bedacht. Nee we willen via sociale media luisteren,  praten en helpen. De resultaten tot nu toe zijn verrassend. In eerste instantie blijkt het onze organisatie zeer veel voldoening te geven. Voor het eerst kregen we de kans om onze klanten te ontmoeten en hadden we echt contact. Dat heeft een groot positief effect gehad op onze organisatie. Daarnaast bleken we veel ambassadeurs te creëren die ons gingen helpen met het vinden van kandidaten of het aanmelden van vacatures. Gisteren hebben we de strategie verder vormgegeven met de lancering van BeKnown. Een speciaal voor Facebook ontwikkelde applicatie waar we onderlinge sociale relaties faciliteren voor het vinden van een goede baan. We zijn erg enthousiast hierover en lopen daarmee voorop in de markt wanneer het gaat om social recruiting.”

BeKnownMonsterboard richt zich met BeKnown op mensen die liever geen apart zakelijk netwerk willen onderhouden, zoals LinkedIn. Daarnaast mikken ze op starters op de arbeidsmarkt. De koppeling met Monsterboard.com moet meerwaarde geven ten opzichte van een concurrent als Branchout, die nu hetzelfde biedt op Facebook en 800.000 leden telt.

Wivel: “Hiermee zijn we ook voorbereid om wat er de komende jaren gaat gebeuren op de arbeidsmarkt in Nederland, en dat is heftig. Op dit moment zien wel al oplopende tekorten op het gebied van bepaalde vaardigheden en in 2015 verwachten we dat er een tekort van maar liefst 525.000 mensen zal ontstaan. Dit zal een enorme dynamiek van de arbeidsmarkt met zich meebrengen en sociale media zal daar een belangrijke rol in gaan spelen.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie