Naar inhoud

Narrowcasting op New Yorkse taxi's

De beroemde 'yellow cab' uit New York is bij uitstek geschikt als rondrijdende reclameborden, zo is al jarenlang gebruikelijk een verlicht reclamebord op het dak van de taxi's te zetten. Inmiddels worden die bakken langzamerhand vervangen door electronische billboards die voetgangers bijvoorbeeld attenderen op een aanbieding bij een winkel om de hoek van de straat waar die taxi op dat moment rijdt, of de actuele stand van een honkbalwedstrijd, zo bericht Planet Multimedia afgelopen zaterdag.

Het zogenaamde Adrunner-systeem dat narrowcasting op de New Yorkse yellow cabs wordt geplaatst bestaat uit een digitaal billboard dat gekleurde logo's kan weergeven en verder uitgerust met een groter LED-display en een computer met GPS-receiver. Op basis van de plek waar de taxi rijdt kan vanuit een centrale plek een specifieke advertentie of bericht naar de taxi worden verzonden. De oplossing van het Amerikaanse reclamebedrijf Adapt Media zal op een groot deel van de ruim twaalf duizend taxi's terecht komen. Adverteerders betalen enkel voor de daadwerkelijke vertoningen en kunnen de lopende campagnes online realtime volgen en desgewenst aanpassen.

Bron: Planet multimedia
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie