Naar inhoud

Nederlanders gebruiken kortingscoupons vooral voor mode

Nederlandse consumenten zijn online vooral geïnteresseerd in aanbiedingen op het terrein van mode. Kortingscoupons worden dan ook het meeste gebruikt voor de aanschaf van dameskleding en herenkleding. Ook speciale acties voor studenten doen het goed in de digitale omgeving. Daarnaast hebben Nederlanders op het internet ook oog voor kortingsacties die betrekking hebben op cadeaus & gelegenheden en baby & kind. Opvallend is verder dat in Nederland vooral gebruikers van 18 tot 24 jaar kortingscoupons gebruiken.

Vooral jonge Nederlandse vrouwen

Dit blijkt uit het “Europees Coupon Onderzoek” van Vouchercloud onder de eigen sites in Nederland, Italië, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Ierland. De kortingswebsite analyseerde het aantal ingeleverde coupons in het afgelopen jaar. In Italië en Duitsland zijn er evenveel mannen als vrouwen die kortingscodes gebruiken. Nederlandse mannen gebruiken minder actiecodes. 37 procent van de bezoekers is man, tegenover 63 procent vrouw. De gemiddelde leeftijd van coupongebruikers is aan de jonge kant. Meer dan twee derde van de West-Europese gebruikers zijn 18 tot en met 44 jaar.

Italianen kiezen niet voor korting op mode

Opvallend is dat dameskleding bij Italianen niet in de top 5 van meest gebruikte kortingscodes staat. Slechts 7 procent van alle gebruikte kortingscodes valt in Italië binnen de categorie damesmode. In Ierland is het aantal gebruikte codes voor dameskleding het hoogst met 19 procent. Herenkleding staat op een goede tweede plek met 16 procent. Hetzelfde geldt voor de Nederlanders. Uit de 17 mogelijke kortingscategorieën zijn het ook dameskleding (17%) en herenkleding (13%) die de lijst aanvoeren.

Britten eten graag voordelig

Groot-Brittannië heeft het hoogste percentage senior gebruikers, 8 procent is 65-plusser. De rubriek eten & drinken (16%) staat bij hen op nummer één. Hoe culinair we ook denken dat de Fransen en Italianen zijn, deze rubriek staat niet in hun top 5. Zouden zij liever zelf koken? De Duitsers gebruiken wel graag kortingscodes voor eten en drinken. Deze categorie staat op een vijfde plek in hun ranglijst (8%).

Fransen kiezen voor reizen met korting

Fransen reizen vaak met korting. De rubriek reizen & accommodatie voert de ranglijst aan met 18 procent. De Italianen rijden niet alleen op hun Vespa, maar verkennen ook de wereld en gebruiken deze kortingscodes (11%). Deze categorie staat op een tweede plek in hun lijst. De Duitsers, Ieren, en Engelsen hebben de reisrubriek op een vierde plaats staan. Opvallend is dat in Nederland de rubriek reizen & accommodatie niet in de top 5 van meest ingeleverde coupons staat.

De volledige resultaten van het onderzoek kun je lezen op de website van Vouchercloud.

 

 

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie