Naar inhoud

Nederlanders zijn positief over de landelijke Ja-Ja-sticker

De meerderheid van de Nederlandse consumenten (54%) vindt de introductie van de Ja-Ja-sticker een goede ontwikkeling. De gemeente Amsterdam is in 2018 overgestapt op deze sticker en ook de gemeente Rotterdam stapt dit jaar over. Dit betekent dat inwoners van deze steden alleen nog reclamefolders ontvangen als ze de sticker expliciet op hun brievenbus plakken. De belangrijkste reden voor de positieve ontvangst van de Ja-Ja-sticker is dat het beter is voor het milieu (72%). 26 procent verheugt zich op het feit dat deze ontwikkeling resulteert in minder oud papier en 16 procent ziet met de sticker kans geen onpersoonlijke reclame meer te ontvangen.

Wel behoefte aan digitale aanbiedingen

Dit blijkt uit een onderzoek onder 420 Nederlanders van Stocard, de mobile wallet-app waarin consumenten hun klantenkaarten kunnen bewaren. Ondanks de positieve ontvangst van de Ja-Ja-sticker wil meer dan twee derde van de Nederlandse consumenten (69%) toch door winkels op de hoogte gehouden worden van aanbiedingen. De helft van de ondervraagden geeft aan deze aanbiedingen het liefst digitaal te ontvangen via een e-mail, een app of door aanbiedingen zelf online op te zoeken bij de desbetreffende winkel.

Verschuiving naar online onvermijdelijk

“Uit dit onderzoek blijkt duidelijk dat de Nederlandse consument graag door winkels op de hoogte wordt gehouden van aanbiedingen”, aldus Emile Muijsson, sales director Benelux bij Stocard. “Echter, de traditionele folder is lang niet meer zo belangrijk als een aantal jaar geleden. De helft van de Nederlanders ziet meer in digitale communicatie en dat aantal neemt in de toekomst alleen maar toe. Tellen we daarbij op dat het merendeel van de Nederlandse consumenten achter de introductie van de Ja-Ja-sticker staat, dan wordt duidelijk dat een shift richting online aanbiedingen onvermijdelijk is. Dit betekent dat retailers goed moeten nadenken hoe zij een verschuiving kunnen maken in hun marketingkanalen van offline naar online.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie