Naar inhoud

Nederlands platform voor CX-professionals gelanceerd

Customer Experience (CX) is in Nederland een hard groeiende businessdiscipline. In steeds grotere mate krijgen bedrijven, managers, afdelingen en zelfs C-Suite executives te maken met klantverantwoordelijkheid. Waar andere landen al platforms hebben waarin CX-professionals zich kunnen verenigen, bestond een dergelijk initiatief platform in Nederland nog niet. Stichting CX Circle heeft daar deze week verandering in gebracht.

Klantgerichtheid en klantbeleving

Het is het eerste onafhankelijke platform voor professionals gericht op customer experience. CX Circle is een initiatief van CX-professionals Olaf Ouwerkerk (NLE), Sydney Brouwer (ondernemer) en Heike Faber (KPN) en heeft als doel om klantgerichtheid en klantbeleving in Nederland naar een hoger niveau te tillen. Met minimaal drie bijeenkomsten per jaar en een online ontmoetingsplaats heeft de stichting de ambitie om het leuk te maken voor consumenten om klant te worden bij een bedrijf in Nederland. Lid worden van de community is kosteloos.

Challengers

Op 23 november 2015 vindt de eerste bijeenkomst plaats. De aftrap zal gehost worden door de NLE in hun kantoor in hartje Rotterdam. Het thema van de eerste bijeenkomst is “Challengers”: wat kan de gevestigde orde leren van de new kids op het gebied van klantbeleving? Sprekers deze avond zijn de succesvolle Nederlandse challengers Simyo (telecom), House of Einstein (personal shopping-dienst), Tony’s Chocoloneley (chocolademaker) en Srprs.me (reisbureau). Gedurende de avond zal ook openlijk met elkaar het gesprek aangegaan worden hoe deze succesverhalen toegepast kunnen worden binnen de organisaties van de bezoekers van de bijeenkomst.

Airbnb, Uber en Netflix

Succesvolle challengers als Airbnb, Uber en Netflix hebben de wereld de afgelopen jaren op z’n kop gezet en het hart van de klant gewonnen. Zij kenmerken zich door dingen rigoureus anders te doen, door toe te treden binnen bestaande markten en deze volledig op te schudden, zich niets aan te trekken van hoe dingen horen en snel marktaandeel af te snoepen van de gevestigde orde met een concept dat beter of slimmer is. Challengers zijn in staat om de klant echt te raken en daar kunnen bezoekers van leren gedurende de eerste bijeenkomst.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie