Naar inhoud

Nederlandse ondernemer wil meer tijd voor opleidingen

Het doen van administratie legt te veel beslag op de kostbare tijd van Nederlandse ondernemers. Als hen wordt gevraagd een top drie te maken, steekt deze klus daar met kop en schouders bovenuit (68%). Ook de facturatie (34%) en het maken en opvolgen van offertes (32%) kosten de ondernemer te veel tijd. Tijd die ook aan andere belangrijke zaken kan worden besteed, zoals persoonlijke ontwikkeling en de ontwikkeling van het bedrijf.

Delegeren

Dit blijkt uit het onafhankelijke onderzoek ‘De Tijdstrijd’ naar de tijdsbesteding van de Nederlandse ondernemer dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Teamleader, aanbieder van een online toepassing voor CRM, sales, projectmanagement en facturatie. De tijdvreters die in het onderzoek naar boven komen, zouden met gemak kunnen worden gedelegeerd. De helft van de ondernemers geeft namelijk aan dat zij daarvoor de juiste en betrouwbare mensen om zich heen hebben. Daarbij hebben de medewerkers bij één op de drie ondernemers voldoende vrijheid, maar blijft er nog wel sprake van overkoepelend overleg.

Wensenlijst

Maar waar zouden ondernemers hun tijd wel aan willen besteden? Hoog op het wensenlijstje staat het volgen van een opleiding (47%). Ook het werken aan de langetermijnstrategie (44%) en het stimuleren van innovatie (40%) krijgen niet de gewenste prioriteit. “Het is zonde om te moeten concluderen dat ondernemers zoveel tijd kwijt zijn aan zaken die ze ook kunnen delegeren”, zegt Sjoerd Göddeke, directeur van Teamleader Nederland.

Automatisering

“Ondernemers geven aan dat ze voldoende betrouwbare mensen om zich heen hebben die deze taken op zich kunnen nemen”, aldus Göddeke. “Maar ook als de ondernemer hen niet met extra werkzaamheden op wil zadelen, zijn er nog andere opties die de workflow kunnen versnellen. Denk alleen al aan het automatiseren hiervan. Belangrijk is vooral dat de ondernemer zich bezig kan houden met een glansrijke toekomst voor het bedrijf. Dat is niet alleen goed voor de spirit en saamhorigheid, maar ook voor ondernemend Nederland als geheel.”

Een overzicht van alle onderzoeksresultaten vind je op de website van Teamleader.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie