Naar inhoud

Nederlandse onderneming maakt live-chat via banner mogelijk

Door een Nederlandse vinding krijgen adverteerders voortaan de mogelijkheid om op het domein van een publisher als bijvoorbeeld NU of De Telegraaf in een banner een chatgesprek te starten met een potentiële klant. De banneradvertentie beschikt over een chat-window die bezoekers aan de website kunnen gebruiken om live met een adverteerder te converseren. Met deze ontwikkeling is het niet nodig prospects naar de eigen website te krijgen om live te communiceren.

Direct contact met adverteerder via een banner

De nieuwe functionaliteit is ontwikkeld door LiveChat Service, een online dienstverlener op het gebied van live-chat. De gelanceerde oplossing wordt Chatbanners genoemd en de bijbehorende patentaanvraag is in december 2017 ingediend. De ontwikkeling speelt in op de groeiende vraag naar snel en direct contact. Potentiële klanten kunnen bij het zien van de banner direct contact opnemen en krijgen direct reactie. Het tonen van de advertentie is daarom al een eerste mogelijkheid op conversie. De functie kent geen domeingrenzen.

Overschrijdende communicatie op andere domeinen

Deze revolutionaire ontwikkeling biedt bedrijven de mogelijkheid om in contact te komen met mensen buiten de eigen website. Twee trends hebben een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van Chatbanners:

  1. Een toenemend probleem met traditionele banners is de dalende effectiviteit ervan. Een chat-window in de banner biedt mensen extra waarde om de advertentie te bekijken en te gebruiken.
  2. De behoefte van consumenten naar een zo laagdrempelig mogelijk communicatiekanaal stijgt. Door de grenzen van communicatie op domeinen te overschrijden, kunnen de positieve resultaten van live-chat worden doorgetrokken naar een enorm groot publiek.

Groeiende vraag naar live-communicatie met prospects

Nick Blom, oprichter en chief executive officer van LiveChat Servic, geeft aan dat de ontwikkeling van functionaliteit is geïnitieerd vanwege de groeiende vraag om live met de potentiele klanten te communiceren. Het feit dat banners de laatste jaren verloren aan effectiviteit ziet hij als een kans in plaats van een bedreiging: “Traditionele banners functioneren als tussenstation om potentiële klanten door te sturen naar de website of landingspagina. Gearriveerd op de gewenste plek probeer je mensen contact met je op te laten nemen, maar vaak zonder resultaat. Chatbanners brengt juist de conversatie naar de klant toe, via het chat-window geïntegreerd in de advertentie.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie