Naar inhoud

Nederlandse supermarkten nemen extra beschermingsmaatregelen

Nederland wordt momenteel net als een groot deel van de rest van de wereld geconfronteerd met het coronavirus. Daar waar in veel regio’s wordt gekozen voor een lockdown, is in dit land vooralsnog niet gekozen voor deze ingrijpende maatregel. In plaats daarvan wordt een grote verantwoordelijkheid gelegd bij de inwoners zelf. Tijdens de afgelopen zonnige weekenden is echter gebleken dat de noodzaak van voldoende afstand tot elkaar nog niet tot iedereen is doorgedrongen.


Beschermingsmaatregelen supermarkten

Ondertussen nemen supermarkten duidelijk wel hun verantwoordelijkheid om hun klanten en medewerkers te beschermen. Zo roept supermarktketen Dirk van den Broek klanten dringend op om de gevraagde anderhalve meter afstand tussen hen en de medewerkers in 123-filialen en met de andere klanten strikt te respecteren. Het nauwgezet in acht nemen van de afstand van anderhalve meter is in lijn met de scherpe veiligheidsregels van de overheid.

Noodzaak om afstand te houden

Komende week worden de medewerkers op de winkelvloer van de Dirk-supermarkten uitgerust met opvallende hesjes in gele kleur met daarop de tekst ‘Beste klant, samen houden we 1,5 meter afstand’. Hierdoor kan er voor klanten geen enkel misverstand meer bestaan wie een medewerker is en worden ze extra geattendeerd afstand te houden.

Verspreiding coronavirus voorkomen

Afgelopen week kondigde Marcel Huizing, directeur van Dirk van den Broek, al andere beschermende maatregelen aan in de supermarkten. De kassa’s zijn inmiddels extra beschermd met plexiglas om de kans op mogelijke verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Bij de kassa’s werden vloerstickers aangebracht met de waarschuwing minimaal anderhalve meter afstand te houden van de andere klanten.

Gezondheid medewerkers en klanten

Volgens Marcel Huizing is het hoogstnoodzakelijk de afstand van anderhalve meter in acht te nemen met de Dirk-medewerkers. “Wij kunnen niet voldoende benadrukken om in het belang van elkaars veiligheid afstand te bewaren”, vertelt hij. “We willen er alles aan doen om de veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en van onze klanten voorop te stellen. Onze mensen moeten veilig hun werk kunnen doen.”

Betalen met pin of smartphone

Dirk vraagt net als andere supermarkten in Nederland nadrukkelijk aan klanten zo veel mogelijk te betalen met pin of de mobiele telefoon om het contact via geld met de kassamedewerkers te voorkomen. Ook daarmee wordt de kans op verdere verspreiding van het virus beperkt.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie