Naar inhoud

Nestlé opent de deuren voor family experience

Op de plek waar Henri Nestlé in 1866 zijn eerste fabriek stichtte, is deze week de familie experience van de multinational officieel geopend. Nest, zoals de experience heet, is ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan ontworpen door het Nederlandse experiencedesignbureau Tinker imagineers. 's Werelds grootste voedingsmiddelenconcern zet voor het eerst de deuren open voor een breed publiek en wil hiermee een eerlijke en betrokken dialoog voeren over waar het concern voor staat. Het open huis van 6.626 m2 ligt aan het Meer van Genève en heeft 45 miljoen euro gekost.

Uitnodiging voor dialoog

Nestlé heeft met een dagelijkse verkoop van 2 miljard producten een enorme maatschappelijke impact. Tegelijk krijgt het bedrijf regelmatig kritiek op haar maatschappelijke bijdrage. Daarmee was de tijd rijp om een eerlijke en inspirerende dialoog te voeren over waar het concern voor staat. Het grote idee achter Nest was simpelweg om transparanter te worden en een eerlijke en betrokken dialoog aan te gaan, met aandacht voor de hoogtepunten, maar ook voor de lastige kwesties. “Wij wilden absoluut geen 3-dimensionale marketingbrochure maken. Daarom hebben we voorgesteld een open huis te ontwerpen”, aldus Erik Bär, managing partner van Tinker imagineers.

Maatschappelijke uitdagingen

Het voedingsconcern stelt zich in deze bezoekersattractie voor het eerst open voor het grote publiek”, aldus Bär. “Het toont echte mensen met hun dromen en visies, vertelt over de rijke geschiedenis, inclusief de moeilijkheden en missers, en agendeert de maatschappelijke uitdagingen op het gebied van voeding en gezondheid die ons allemaal aangaan.” Aan de scenografie van nest werkten ruim 100 Nederlandse ontwerpers, engineers en bouwers samen. Tinker betrok bij het miljoenenproject tal van andere creatieve bedrijven waaronder Bruns (engineering & productie) en Mansveld (AV- en lichttechniek). Op 2 juni is nest officieel geopend om vanaf 15 juni open te gaan voor bezoekers.

Interactief en persoonlijk

Bezoekers krijgen een interactieve en persoonlijke kijk achter de schermen. Ze gaan met de onderneming mee op reis door verleden, heden en toekomst. In vijf verschillende zones laat Nestlé haar diversiteit zien met als leidmotief 'care, enjoy, improve & share'. Eyecatcher op het centrale atrium, Piazza, is een levensgrote boom met ruim 1.200 handgemaakte bloemen van diverse productverpakkingen. Fondations brengt bezoekers in een authentieke, getimede attractie terug naar de tijd van de oprichting in de 19e eeuw. Zeitgeist is gewijd aan 150 jaar historie en verbindt de producten, beelden en verhalen van het bedrijf aan de iconische momenten in de wereldgeschiedenis.

Gezamenlijke verantwoordelijkheid

Het hedendaagse Forum maakt bezoekers op een interactieve manier bewust van de wereldvoedingskwesties en doet een appèl op de gezamenlijke verantwoordelijkheid. Visions bestaat uit een spectaculaire wereld onder het glazen dak en symboliseert de toekomst. Bezoekers ervaren via games en een VR-experience de passie van de wetenschappers en hun creatieve innovaties. Voor kinderen is er een geheel eigen ontdekkingstocht door nest.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie