Naar inhoud

Netwerkevents zijn aan een grondige verandering onderhevig

Januari en februari zijn bij uitstek de maanden van de netwerkborrels. Bijeenkomsten die in het teken staan van recapitulaties van het afgelopen jaar en zonnige vooruitblikken op wat komen gaat. De conservatieve setting die het afgelopen decennium de boventoon gevoerd heeft, delft inmiddels het onderspit. We lopen niet meer warm voor 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Stand out from the crowd. Het is weer tijd om een onuitwisbare indruk achter te laten.

Verrassen en vermaken

Dat merkt ook Stephan Stokkermans, algemeen directeur van Grand Hotel Huis ter Duin. Hij is onder andere verantwoordelijk voor de organisatie van het aanstaande 'Wiener Ball' in het hotel. Dit event, dat op februari 2018 plaatsvindt kent de dresscode white tie. Dat betekent dat dames die avond een sneeuwwitte lange baljurk dragen en heren verschijnen in een rokkostuum of een gala-uniform verschijnen. “We zien een enorme toename in zakelijke reserveringen, met name wat betreft onze loges”, aldus Stokkermans. “Mensen willen hun relaties verrassen en vermaken. Ze willen iets unieks; een herinnering voor het leven.”

Creëren van herinneringen

Deze trend van het creëren van herinneringen is te verklaren. Jarenlang hebben we de broekriem steeds verder aangetrokken. Opvallend vermaak paste niet in dit plaatje. De focus stond immers op het doorkomen van de tijd. Echter, nu de conjunctuurgolf een opgaande beweging maakt, zien we dit plaatje veranderen: er is juist weer ruimte voor ongewoon samenzijn. Gewoon is passé.

Verschil maken met samenzijn

Deze vrijgevochten ruimte willen we – geheel in lijn met huidige maatstaven – optimaal benutten. Dat betekent dat we steeds vaker kiezen voor ervaringen die bijblijven; we willen een onuitwisbare herinnering achterlaten. En dat is te merken. De golfbaan is leuk, maar deelnemen aan een sprookjesbal blijft ‘langer hangen’. Een ervaring waarover nog lang gesproken gaat worden... betere publiciteit is er niet. En in een tijd van vluchtigheid – want we schijnen wat af te swipen met z’n allen – is dit unieke samenzijn nu net hetgeen verschil maakt. You shall not be forgotten.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie