Naar inhoud

Nieuw CRM-platform versterkt band ledenorganisaties en leden

Degelijk customer relationship management is voor ledenorganisaties van iedere omvang cruciaal. Landelijke vakbonden, internationale hulporganisaties, specifieke brancheverenigingen en lokale sportclubs willen allemaal de contacten met hun leden op een structurele manier vastleggen. Alleen op die manier kan iedereen geïnformeerd worden over alle plichten, zoals activiteiten, en plichten, zoals contributie. Voor kleine tot middelgrote verenigingen is er nu een nieuwe CRM-oplossing voorhanden.

Gestandaardiseerde CRM-oplossing

Met de gestandaardiseerde CRM-oplossing MembersLife kunnen ledenorganisaties eenvoudig, flexibel en kostenefficiënt hun ledenbeheer managen. Zij kunnen bijvoorbeeld met behulp van diverse geïntegreerde apps professionele ledenevenementen organiseren, leden offline en online samenbrengen, facturen aanmaken, betalingen verwerken en gepersonaliseerde e-mails versturen. Door de lancering van dit nieuwe systeem komt klantrelatiemanagement nu voor iedere vereniging binnen handbereik, zonder overbodige functionaliteiten, ingewikkelde configuraties en dure implementaties. Het CRM-systeem is een product van CRM Partners, een IT-dienstverlener gericht op customer engagement in de ledenbranche.

Opgebouwd uit diverse applicaties

Het systeem is modulair opgebouwd uit diverse apps en is volledig toegespitst op ledenorganisaties en verenigingen. Met deze apps kunnen zij bouwen aan persoonlijke en duurzame relaties met hun leden. Het platform is ontwikkeld op basis van Microsoft Dynamics CRM en is volledig in de cloud ondergebracht. MembersLife is te downloaden in AppSource van Microsoft en daarna direct beschikbaar voor een vast bedrag per maand per gebruiker.

Basisversie en specifieke apps

Met de basisversie ‘Base’ krijgen verenigingen een CRM-platform waarin zij al hun ledendata kunnen vastleggen. Hierin worden contactgegevens, contactmomenten en lidmaatschappen van leden geregistreerd. De basisversie kan worden uitgebreid met een aantal specifieke apps, waardoor een totaaloplossing ontstaat die zich goed leent voor allerlei ledenorganisaties, zoals verenigingen, vakbonden, brancheorganisaties, goede doelen en stichtingen.

  • Met de evenementen-app kunnen verenigingen professionele ledenevenementen organiseren en hun leden zowel offline als online samenbrengen.
  • Met de facturatie-app kunnen verenigingen eenvoudig alle facturen aanmaken voor hun lidmaatschappen. Bovendien kunnen er vanuit de app ook betalingsherinneringen worden verstuurd.
  • Met de betalen-app kunnen verenigingen eenvoudig betalingen verwerken. MembersLife leest het elektronische bankafschrift van de bank en voegt betalingen automatisch toe aan bestaande facturen.
  • Met de nieuwsbrieven-app kunnen organisaties gepersonaliseerde e-mails versturen, waarbij de inhoud makkelijk kan worden aangepast aan de interesses van individuele leden.
  • Met de ledenportaal-app kunnen verenigingen een professionele en intuïtieve website ontwerpen die bijdraagt aan een sterk imago. Met behulp van een ledenportaal kan er exclusieve informatie aan leden worden geboden.

Ervaring met ledenorganisaties

Caroline Koekkoek en Pim van der Kwaak van CRM Partners zijn de initiatiefnemers van MembersLife. “Vanuit ons moederbedrijf hebben we veel met ledenorganisaties samengewerkt”, vertelt Koekkoek. “Door deze ervaring konden we het product precies aansluiten op de wensen van een vereniging. Het door ons ontwikkelde CRM-systeem biedt een op maat gemaakt pakket, waardoor het systeem alleen toont wat ze écht nodig hebben. Daardoor word je niet overdonderd door overbodige knoppen en functies.”

Systeembeheer bij IT-dienstverlener

“Bovendien nemen wij het beheer van het systeem op ons, hierdoor wordt nadenken over updates en onderhoud verleden tijd”, aldus Koekkoek. “Daarnaast krijgen verenigingen bij MembersLife Premium een onbeperkt supportcontract, dus eventuele problemen worden snel en zonder extra kosten opgelost.” Van der Kwaak vult dit aan: “Wie voor ons CRM-systeem kiest, kiest voor een jonge en platte organisatie. Wij staan altijd voor verenigingen klaar. We beantwoorden vragen, denken mee over ledenbeheer en helpen wanneer dat nodig is. Met andere woorden: wij zorgen voor alles wat met CRM te maken heeft, zodat verenigingen zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: leden.”
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie