Naar inhoud

Nieuwe Adobe oplossing voor real-time personalisatie

De voorspellende technologie van de nieuwe personalisatie-oplossing Adobe Target Premium, helpt marketeers bij het nemen van marketingbeslissingen. De tool, onderdeel van de Adobe Marketing Cloud, automatiseert het targetten van relevante content aanbiedingen en aanbevelingen voor cross-sell mogelijkheden. De tool omvat bovendien rapportagemogelijkheden en klantdata via Adobe Analytics. 

Consumenten verwachten van merken dat zij relevante, gepersonaliseerde en consistente ervaringen voor alle contactkanalen. Adobe deed onderzoek naar toekomstige aandachtspunten voor marketingactiviteiten. In het rapport dat daaruit voorkwam, Digital roadblocks: Marketers Struggle to Reinvent Themselves, blijkt dat personalisatie van marketing het meest door de respondenten (33 procent) werd genoemd. Het bedrijf reageert hierop met de introductie van twee oplossingen voor het creëren van relevante klantbelevingen voor websites en mobiele apps. Adobe Target Standard  focust op intuïtieve A/B-testing en targeting. Adobe Target Premium biedt mogelijkheden voor het testen en automatiseren van personalisatie-acties.

Nieuwe mogelijkheden die zijn toegevoegd aan de oplossingen zijn onder meer het gebruik van Adobe Analytics rapportages, data en targetmogelijkheden, geautomatiseerde targeting waarbij via geavanceerde zelflerende algoritmes de juiste content te bepaalt wordt waarna deze content aangeboden kan worden op basis van het (te verwachte) gedrag van de bezoeker en een uniek, stap-voor-stap framework waarmee activiteiten worden gekoppeld. In het framework worden bijvoorbeeld geavanceerde experience-level testing, geautomatiseerde personalisatie, optimalisatie van aanbiedingen en intelligente cross-selling met elkaar verbonden. De tool helpt marketeers ook met kennis over best practices. Zo biedt Adobe Target Premium toegang tot ondersteuning met een optimalisatie-roadmap en strategisch advies bij campagnes, zoals testing-, targeting- en personalisatiestrategieën, prioriteitenlijsten, reviews van concurrentieanalyses, inzichten en de impact van optimalisatie en analytics data, roi-analyse en de implementatie van privacy-gerichte opt-outs voor consumenten.

Mobiele apps

Ter ondersteuning van de personaliserende marketeer, lanceert Adobe bovendien nieuwe oplossingen in Adobe Marketing cloud, waarmee mobiele apps kunnen ontwikkelen. Toegevoegde functies voor PhoneGap Enterprise en voor Apple iBeacons dragen in die vorm bij aan het verhogen van het roi. De nieuwe functionaliteiten omvatten het ontwikkelen en beheren van mobiele apps, tool voor het optimaliseren en beheren van content voor Adobe Publishing Suite (DPS), het meten van mobiele marketingcampagnes, het gebruik van push-notifcaties en het inzetten van iBeacons om app-gebruikers aan te spreken.  

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie