Naar inhoud

Nieuwe applicatie biedt koppeling van Gmail aan CRM-systeem

Jarenlang waren Microsoft Echange met Outlook en Lotus Notes de standaard in het domein van het beheren van e-mails. Met de lancering van Gmail heeft Google destijds deze markt in beweging gebracht. Tegenwoordig gebruiken inmiddels 1 miljard mensen deze e-mail-variant en naar schatting 5 miljoen bedrijven hebben in de loop van de tijd besloten dat Gmail de e-mail-applicatie van hun voorkeur is. Tijd derhalve voor een koppeling van deze applicatie aan het systeem voor customer relationship management.

Gmail koppelen aan CRM-systeem

CRM-leverancier SuperOffice heeft daarom de Gmail-link-app gelanceerd. De applicatie is een webbrowser-extensie die gebruikers van het CRM-systeem de mogelijkheid biedt om hun Gmail-account te koppelen met het betreffende systeem. De link is speciaal ontwikkeld voor bedrijven die Gmail gebruiken in combinatie met een Mac, een desktop, een laptop of met de G-Suite van Google zelf.

E-mails archiveren in CRM-database

“Flexibiliteit bieden en de werkdag nog eenvoudiger maken, is altijd ons doel geweest bij het ontwikkelen van het CRM-systeem dat wij aanbieden”, aldus Gisle Jentoft, CEO van SuperOffice. “Onze klanten kiezen zelf hun e-mail-applicatie, zonder dat ze ergens toe gedwongen worden.” De Gmail-link-app maakt het mogelijk dat gebruikers gemakkelijk hun e-mails kunnen archiveren in de centrale CRM-database, zodat alle klantinformatie en ieder gesprek voor iedereen toegankelijk is.

Bijdragen aan 360 graden klantbeeld

”We weten dat een groot deel van de communicatie met relaties via e-mail verloopt”, duidt Guttorm Nielsen, CPO van SuperOffice. “Zeker in business-to-business-markten. Het koppelen van e-mail aan de centrale CRM-database draagt aanzienlijk bij aan het 360 graden klantbeeld. Ons doel is het creëren van een systeem waarbij belangrijke e-mail van klanten gemakkelijk opgeslagen kan worden, zodat het voor alle relevante gebruikers beschikbaar is.”

Efficiënter omgaan met de werktijd

Identiek aan de bestaande koppelingen voor Outlook en Lotus Notes, kunnen Gmail-gebruikers hun inkomende en uitgaande digitale berichten inclusief bijlagen direct archiveren in het CRM-systeem. Gebruikers kunnen inkomende en uitgaande e-mails direct opslaan, bijlagen en documenten archiveren, follow-ups hiervoor inplannen in de agenda of een ticket in SuperOffice-service aanmaken. Dit helpt gebruikers om hun inbox te managen en zodoende efficiënter met hun tijd om te gaan.

Eenvoud zorgt voor kwaliteitsverbetering

Nieuwe e-mailadressen kunnen eenvoudig toegevoegd worden via Gmail aan de CRM-database, waardoor het gemakkelijk wordt om data toe te voegen en de kwaliteit te verbeteren. Momenteel werkt de Gmail-link samen met Chrome en FireFox en de cloud-oplossing SuperOffice CRM Online. In de toekomst worden ook andere browsers ondersteund voor klanten die werken met het CRM-systeem.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie