Naar inhoud

Nieuwe ceo Lithium Rob Tarkoff wil bedrijf verder laten groeien

Rob Tarkoff zag de opkomst van social businesses. De ontwikkeling hiervan kan hem niet snel genoeg gaan en daarom is hij ceo geworden van een softwareleverancier die bedrijven daarin ondersteunt. “Als ceo van Lithium zit ik middenin de ontwikkeling en ook nog eens bij de marktleider”, aldus Tarkoff. Customer Talk sprak met Tarkoff over de markt, zijn aanstelling en plannen.

Softwareleverancier Lithium kondigde de aanstelling van Rob Tarkoff als chief executive officer (ceo) eind augustus aan. Hij is customer experience management expert en werkte eerder voor softwareleverancier Adobe. De overstap van Tarkoff heeft te maken met het vakgebied waar Lithium zich in beweegt, maar ook wilde hij onderdeel uit maken van een snel bewegend, vooroplopend bedrijf.

Tarkoff miste de snelheid

Softwareleveranciers moeten volgens Rob Tarkoff mee veranderen in de wereld waarin de intuïtieve ervaring van consumentenapplicaties de boventoon voeren. In eerste instantie ging hij aan de slag bij Adobe om deze kentering mogelijk te maken. “Ik leidde bij Adobe de verandering naar oplossingen die steeds makkelijker in gebruik moesten zijn. De klantervaring werd steeds volwassener”, vertelt Tarkoff.

Toch wilde Tarkoff meer en keek hij buiten Adobe naar jongere bedrijven. Volgens Tarkoff beschikken deze bedrijven over een grotere snelheid om te kunnen schakelen in de veranderde wereld waarin social een steeds grotere rol speelt. “Toch kan een onderneming zoals Lithium vlotter dan de oude garde inspelen op de snelle veranderingen in social”, aldus Tarkoff.

Lithium zit volgens Tarkoff niet alleen middenin de ontwikkeling naar sociale businesses, maar leidt zelfs de softwaremarkt daarvoor. “Lithium verandert de markt fundamenteel. Elk bedrijf heeft zijn kroonjuwelen, zijn kerncompetentie. Lithium begrijpt dat je een negatief bericht van een klant niet zomaar van het web kan gooien. Dat is niet de oplossing en niet goed voor je reputatie. Je moet je community oogsten en Lithium heeft de kennis om dit te ondersteunen. Dat is erg krachtig.”

Tarkoff aangesteld om Lithium te laten groeien

“Ik heb meerdere doelen bij Lithium”, vertelt Tarkoff. “Eén daarvan is om het bedrijf te kunnen laten groeien. Het moet een multigeneratie bedrijf te worden, waarbij we sociale bedrijven voor meer dan tien jaar kunnen ondersteunen.”

Lyle Fong, voorheen ceo, blijft bij Lithium als chief strategist. Hij zei bij de aanstelling van Tarkoff dat het bedrijf een leider zocht die het bedrijf verder kon laten groeien. Volgens Tarkoff is Fong een heel ander persoon en juist de combinatie van de twee heren moet het bedrijf een stap verder brengen. “We delen het kantoor, omdat we elkaar aanvullen. Hij is echt de drijvende kracht van het bedrijf. Mijn taak om het bedrijf verder te laten groeien.”

De ontwikkeling van de oplossing van Lithium drijft op drie pijlers, aldus Tarfkoff: “Ten eerste kijken we naar marketinginitiatieven om betrokken conversaties op te zetten en te creëren. Daarnaast gaat het steeds meer om customer service en social crm. Als laatste kijken we naar commercie, waarbij de community een onderdeel wordt van bijvoorbeeld een webshop.” 

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie