Naar inhoud

Nieuwe reisgids voor de bewuste reiziger op de markt

Zodra de mens een bepaald niveau van welvaart heeft bereikt, wordt welzijn een steeds belangrijker issue. Welgestelde consumenten zijn in staat bewuste keuzes te maken. Keuzes die gezond, maatschappelijk verantwoord en milieubewust zijn. Alleen liggen die opties vooral in de eigen werk- en woonomgeving binnen handbereik. Eenmaal in een onbekende grote stad of op exotisch eiland is bewust kiezen aanmerkelijk lastiger.

Duurzame toekomst

Op deze lacune beogen de bedenkers van de Conscious Travel Guide in te spelen. Dit is een onafhankelijke, Engelstalige online reisgids voor de conscious urban traveller. De gids is opgezet door de Australiër Charles Cassar en de Nederlander Joshua Spijker, samen woonachtig in Amsterdam. Zij hebben de overtuiging dat het nodig is om bewuste beslissingen en keuzes te maken in het leven, om een duurzame toekomst veilig te stellen.

Digitale reisgids

Hun platform is onlangs live gegaan. Met de digitale reisgids willen zij de bewustwording stimuleren over het belang om ook op reis bewuste keuzes te maken. Dit doen zij door duidelijke en transparante informatie te geven over bewuste mogelijkheden en keuzes in de markt van vrije tijd en reizen, in populaire steden over de hele wereld. Het idee achter het concept is dat bewoners van populaire wereldsteden, startend in Amsterdam, bewuste reizigers specifieke tips geven.

Waardevolle informatie

Om bewuste keuzes te maken tijdens het reizen, heb je informatie nodig. Cassar en Spijker hebben vastgesteld, door zowel onderzoek als uit eerste hand, dat veel reizigers die thuis een bewuste lifestyle hebben, minder geneigd zijn om soortgelijke keuzes te maken als ze reizen. Simpelweg omdat het zoveel extra moeite kost om informatie te verzamelen om een weloverwogen keuze te maken, als je eigenlijk vooral plezier wilt hebben. De online reisgids wil deze waardevolle informatie op een makkelijke, transparante en aantrekkelijke manier geven.

Tips bewoners

De belangrijkste doelstelling van de gids is om goede en leuke tips te geven, uitgezocht door bewoners van de betreffende stad. Goede service door een bedrijf scoort daarbij hoog, evenals een duidelijke passie voor wat ze doen, een uniek concept, goede kwaliteit producten of een originele locatie. De toegevoegde waarde zit in het geven van duidelijke en transparante informatie over de duurzaamheidsinspanningen van een bedrijf en of zij respect tonen voor het milieu, de mens en het dier.

Bewuste keuzes

Niemand is 100 procent bewust”, stellen Cassar en Spijker. “Bewuste keuzes maken kan uitdagend zijn. Daarom hebben wij een conscious travel rating ontworpen. Deze geeft visueel inzicht in welke mate een door ons aanbevolen bedrijf inspanningen levert op het gebied van milieu, menselijk welzijn/sociale aspecten en dierenwelzijn. Hierdoor kan iedere reiziger zijn eigen keuzes maken tijdens het reizen, gebaseerd op hun eigen overtuigingen en de lifestyle die ze hebben. Of ze nu op zoek zijn naar accommodatie, restaurants, bars, transport of evenementen, het platform geeft meerdere bewuste en duurzame opties.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie