Naar inhoud

Nieuwe tool voor analyse engagement op Twitter

De marketeer van vandaag krijgt steeds beter inzicht in het effect van zijn activiteiten. Meten is weten, een credo dat door de digitalisering ook actueel is geworden in het werkveld dat marketing. Maar het meten van engagement is met name op sociale kanalen vooralsnog een ingewikkeld vraagstuk. Twitter heeft onlangs echter een tool gelanceerd die data insights verschaft. OBI4wan heeft deze tool nu geïntegreerd in haar instrumentarium.

Inzicht in werkelijk bereik

De tool voor mediamonitoring integreert de Gnip Engagement API waarmee organisaties inzicht krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets. Gnip, Twitter’s enterprise API platform provider, lanceerde onlangs de nieuwe data insights oplossing, waarmee OBI4wan één van de eerste klanten is die dit integreerde in haar eigen oplossing voor mediamonitoring.

Tweets verrijkt met impressies

Met de Gnip Engagement API verrijkt de tool tweets binnen de webcare-oplossing met werkelijke impressies, waardoor het werkelijke bereik direct zichtbaar wordt gemaakt. Aanvullend wordt het dashboard met accountstatistieken uitgebreid met KPI's voor engagement, zoals kliks op links, hashtags en media, dankzij analytics van sociale data vanuit de API.

Direct actie ondernemen

De integratie stelt organisaties in staat om direct actie te ondernemen op deze inzichten. Levi Witbaard, marketingmanager bij OBI4wan, licht toe: “We zien steeds vaker een datagedreven inzet van Twitter, waarbij inzicht in impressies en engagement een belangrijke factor is in het bepalen van de sociale strategie. Door de integratie is het mogelijk om direct actie te ondernemen, zowel voor social service als publishing van organische campagnes.”

Data-analyse meerdere bronnen

Met de integratie van de nieuwe Gnip Engagement API breidt OBI4wan haar aanbod uit aan data-analyse van relevante sociale media, nieuwsbronnen, blogs en offline bronnen als print en radio en televisie. Dit biedt organisaties inzicht in de effectiviteit van PR, service en marketing.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie