Naar inhoud

Nieuwe versie uit van Salesforce Radian6

Salesforce.com, aanbieder van software a service oplossingen (saas), lanceert een nieuwe versie van het recent overgenomen Radian6. Onder de naam Radian6 Social Marketing Cloud biedt de oplossing nieuwe functionaliteiten rondom het monitoren en analyseren van sociale media en op het gebied van interactie met online klanten.

“Social media is de grootste verandering in marketing van het afgelopen decennium. Social enterprises zien in dat social media real-time mogelijkheden bieden om klanten en prospects tevreden te stellen”, aldus Marcel LeBrun, svp en general manager bij Salesforce Radian6. “De Radian6 Social Marketing Cloud stelt iedere onderneming in staat om vooraan te staan bij deze spannende verschuiving binnen de industrie.”

Nieuw aan deze release is het onderdeel Social Insights. Een dashboard en analytics tool om het enorme volume aan social media conversaties te kunnen filteren, relevante conversaties te kunnen identificeren en analyses van marketingcampagnes uit te kunnen voeren. Social Insights biedt nu met andere aanbieders zoals Klout, OpenAmplify en OpenCalais een extra niveau van informatie zoals demografie, influence, geolocatie, sentiment en onderwerpcategorisatie aan conversaties.

Het Social engagement deel, waarmee een onderneming direct in contact kan treden via de sociale kanalen, kan nu ook trending topics op twitter weer te geven en om bit.ly statistieken weer te geven.

Radian6 Social Hub is ook nieuw. Hiermee zijn, volgens Salesforce.com, ondernemingen in staat enorme aantallen social media conversaties te organiseren door verfijnde analyse en regels toe te passen. Deze actiestreams kunnen automatisch relevante social content traceren voor snelle interactie en reactie. Social Hub bevat ook social klantprofielen waarmee marketeers relevante campagnes kunnen creëren, gebaseerd op wat de consument wil.

Tot slot zijn er weer een aantal talen als bron toegevoegd toegevoegd. Nederlandse bronnen zater al in Radian6. De interface en sentimentanalyse is echter nog niet in het Nederlands beschikbaar.  De oplossing volgens de softwareleverancier geheel geïntegreerd met de volledige suite en het platform van Salesforce.com

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie