Naar inhoud

NIMA komt in 2016 met nieuwe marketingexamens

Het marketingvak is aan grote veranderingen onderhevig. Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing in Nederland, vernieuwt daarom met ingang van 1 januari 2016 de marketingexamens. Met de nieuwe examens wil het instituut de volledige aansluiting zoeken met de actuele marketingfuncties op de arbeidsmarkt. Dit najaar bieden de NIMA Education Partners vernieuwde opleidingen aan die afgesloten worden met het officiële examen.

Voortdurende vernieuwing

Het actualiseren en vernieuwen van de marketingexamens is een terugkerend fenomeen. Met deze verandering speelt het exameninstituut actief in op het veranderende marketingvak. Toekomstige professionals worden optimaal voorbereid op een marketingfunctie met aantoonbare, actuele kennis door het behalen van het enige onafhankelijke marketingdiploma van Nederland dat sterk gewaardeerd wordt door het nationale en internationale bedrijfsleven.

Inhoud, relevantie en actualiteit

De marketingexamens op de niveaus Basis, A, B en C zijn onder de loep genomen en gewijzigd op inhoud, relevantie en actualiteit. Door de examens inhoudelijk te wijzigingen, wordt beoogd het kennisniveau optimaal laten aansluiten op de gevraagde competenties in de markt. Daarbij is nauwlettend gekeken naar de openstaande vacatures bij bedrijven en instellingen.

Basis

Voor het aanstormend marketingtalent biedt het marketinginstituut het Basiskennis Marketing Examen aan. Vanaf 2016 kom hier een keuzevariant bij: Basiskennis Online Marketing. Daarin staat de toepassing van de belangrijkste online marketinginstrumenten centraal.

NIMA A

Het examen NIMA A is bestemd voor de ambitieuze marketingstarter. Naast het bekende examen NIMA A Marketing Medewerker kan er vanaf 2016 ook gekozen voor de specialisatie NIMA A Online Marketeer.

NIMA B

Gevorderde professionals kiezen voor NIMA B om de opstap naar bijvoorbeeld een functie als marketingmanager te maken. In dit examen wordt de toepassing van marketingtheorieën en -modellen breed behandeld. Nieuw is daarbij de keuze voor een viertal specialisaties: Business Marketing, Consumentenmarketing, Customer Insights en Digital Marketing. Marketingmanagers die zich enkel aantoonbaar willen specialiseren in een van de vier disciplines ontvangen na het behalen van de specialisatie een NIMA Certificaat.

NIMA C

De examens NIMA C zijn bestemd voor de gevestigde visionairs met minimaal vier jaar werkervaring waarbij de top never-ending is. Strategie en strategische keuzes staan centraal tijdens deze examens en bestaan uit een toets bij een erkende partner van het marketinginstituut, de NIMA Education Partner, en het schrijven en verdedigen van een strategisch marketingplan.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie