Naar inhoud

Nominaties B2B Marketing Award 2017 bekend

De ‘B2B Marketing Award’ wordt 16 maart 2017 tijdens het 'B2B Marketing Forum' voor de achtste keer uitgereikt. Dit jaar maken Greetz Zakelijk en ServiceNow kans op deze felbegeerde award. Hiervoor zullen zij op evenement dat op 16 maart 2017 plaatsvindt in Kasteel de Wittenburg in Wassenaar hun case aan het publiek presenteren. De uiteindelijke winnaar wordt gekozen door de jury, samen met het aanwezige publiek.

B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B-marketingbureau spotONvision, het B2B-marketingbureau dat zich hard maakt voor het ontwikkelen en uitwisselen van marketingkennis onder B2B-marketeers de award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen om op die manier het werk- en denkniveau helpen te vergroten.

De genomineerden

De genomineerden van 2017 zijn:

Greetz zakelijk: Van B2C naar B2B met slimme aanpassingen.

De attentservice Greetz heeft de zakelijke mkb-klant als een van de grootste groeipijlers gesteld. De zakelijke klant heeft grotendeels dezelfde behoefte als de consument als het gaat om verrassen en attent zijn. Hierdoor kan deze doelgroep aangesproken worden op het reeds bestaande e-commerceplatform voor consumenten. Door slimme aanpassingen aan de consumentenpropositie en het schaalbaar inzetten van alle experts in de organisatie is in een jaar tijd de omzet van Greetz Zakelijk ruim verdubbeld.

ServiceNow: NLD-diversificatiestrategie.

ServiceNow, aanbieder van SaaS-oplossingen voor de Enterprise-markt, stond voor de uitdaging een breder portfolio te positioneren bij de grote klanten. Tegelijkertijd wilden ze nieuwe segmenten aanboren en een groter deel van de omzet uit SaaS-subscriptions en -diensten via het indirecte kanaal van businesspartners te laten lopen. Met een afgestemde sales- en marketingaanpak waarbij de database, marketing automation en een on- en offline contentstrategie werd opgebouwd, wist ServiceNow haar naamsbekendheid te vergroten, een database op te bouwen en een mooie sales pipeline te realiseren.

Samenstelling jury

De vakjury die de kandidaten heeft beoordeeld, bestaat uit voorzitter Ment Kuiper (IDMK/CustomerTalk), Marije van Donselaar (Nuon), Nord van de Mosselaer (Tele2), Marieke le Noble (Vakmedianet) en Jan van Ginkel (AT5). De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met de B2B Marketing Award Trofee en een masterclass voor het hele marketingteam van spotONvision. Als je mee wil stemmen op één van de finalisten, kun je je aanmelden via de website van het evenement.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie