Naar inhoud

Nominaties Customer Experience Management Professional van het Jaar 2016 bekend

Joyce van Ham, Didar Kargi, Lianne Lok en Sanne Wierda zijn genomineerd voor de titel Customer Experience Management Professional van het Jaar 2016. Deze jaarlijkse verkiezing droeg tot 2015 de titel CRM Professional van het Jaar. Op donderdag 15 september 2016 wordt in 't Spant in Bussum tijdens Customer Experience & CRM in 1 Day , het grootste evenement in Nederland over klantbeleving, de opvolger van Robbert van Leeuwen (a.s.r.) bekendgemaakt.

Praktische, klantgerichte plannen

De Customer Experience Management Professional van Jaar wordt gekozen op basis van een actueel, concreet en praktisch plan op het gebied van customer experience en customer relationship management (CRM). Deze praktijkcases dienen te voldoen aan drie criteria: volledigheid, relevantie en originaliteit. De genomineerden, die geselecteerd zijn uit meer dan 80 inzendingen, mogen hun plannen tijdens afzonderlijke sessies op het evenement aan het publiek presenteren. De jury beoordeelt de ideeën onder andere op klantgerichtheid.

De vier genomineerden

De vier genomineerden blinken uit door weloverwogen plannen die een succesvolle implementatie in de praktijk kennen:

  • Joyce van Ham heeft als senior research consultant bij Forum Research voor Keukenvernieuwers een strategie opgesteld om van tevreden klanten echte ambassadeurs te maken;
  • Didar Kargi is marketingmanager CRM bij T-Mobile Nederland en heeft de uitdaging opgepakt de customer experience van indirecte B2B-klanten in de telecomsector te verbeteren;
  • Lianne Lok, marketingcommunicatiemanager bij Saint-Gobain Gyproc Nederland, heeft haar focus gelegd op de optimalisatie van de klantbeleving in de bouw, een markt met een complexe decision making unit;
  • Sanne Wierda zet zich als marketeer behoud & CRM bij de Nederlandse Loterij in voor klantbehoud, werving en cross- en upsell van de girale klantenbase van de Staatsloterij.

Transformeren van klanten naar loyale fans

Customer experience management (CEM) is een actueel agendapunt bij veel organisaties met veelal een hoge prioriteit. CEM behelst het transformeren van klanten naar loyale fans, een transitie niet mogelijk is zonder degelijk customer relationship management (CRM). Het gaat om het integreren van de voice of the customer in de operatie en de cultuur van de organisatie. De essentie van CEM is klantgerichte dienstverlening met als doelstellingen: verbeterde klanttevredenheid en Net Promotor Score (NPS), optimaliseren van conversieratio’s en verlaging van operationele kosten (cost to serve).

Professionele impuls vakgebied

De prijs is een initiatief van het Beeckestijn Business School , CustomerTalk en het Platform Innovatie in Marketing (PIM). Met de verkiezing en de bijbehorende award willen de drie partijen het vakgebied van customer experience management en CRM een professionele impuls geven. De jury bestaat dit jaar uit Egbert Jan van Bel (auteur en onderzoeker), Ment Kuiper (directeur CustomerTalk), Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School en voorzitter PIM) en Wil Wurtz (partner bij CRUX Digital en voormalig directeur Platform voor Klantgericht Ondernemen).

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie