Naar inhoud

Nominaties ‘Dutch Marketing Thesis Award 2019’ bekendgemaakt

De Nederlandse marketingwetenschap heeft internationaal gezien een goede reputatie. Voor een relatief klein land heeft Nederland een kwalitatief hoogwaardige academische gemeenschap van marketeers die hoog scoort op de internationale ranglijsten. De afstudeerscripties van marketingstudenten aan Nederlandse universiteiten leveren dan ook regelmatig opvallende wetenschappelijke inzichten op.

De beste thesis wordt daarom ieder jaar door Platform Innovatie in Marketing (PIM) beloond met de ‘Dutch Marketing Thesis Award’.

Beste marketingafstudeerscripties

Ter afronding van hun studie stellen masterstudenten in Nederland een thesis op. Het onderwerp van het onderliggende onderzoek ligt veelal op het raakvlak van de persoonlijke interesses van de student en de nieuwe ontwikkelingen binnen het onderhavige vakgebied. Om een brug te leggen tussen wetenschap en praktijk brengt PIM in nauwe samenwerking met Marketing Associatie Nederland de beste marketingafstudeerscripties onder de aandacht. Dit jaar gebeurt dat tijdens het event ‘The war for (marketing)talent’, dat op maandag 15 april 2019 plaatsvindt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Visie op de toekomst van marketing

Op die avond presenteren de vier beste marketingscriptanten van Nederland hun onderzoek. Deze presentaties leveren actuele inzichten op over de opvattingen van de topstudenten en hun zienswijzen over de toekomst van marketing. De theses die worden gepresenteerd, hebben een sterk theoretisch fundament. Deze scripties zijn dan ook beoordeeld met een goed cijfer – minimaal 8,5+ – voor het onderzoek. Dat onderzoek dient bovendien duidelijke managementimplicaties te beschikken. Daarnaast is de presentatie onderdeel van de beoordeling. Een professionele jury beoordeelt de theses plus presentaties en kiest de winnaar.

Genomineerden ‘Dutch Marketing Thesis Award 2019’

Voor de ‘Dutch Marketing Thesis Award 2019’ zijn genomineerd:

  • Daphne Oldenburger, Universiteit van Amsterdam: ‘Playing the flexibility card: who do organizations attract by offering flexible work practices and how? – An experiment on the role of generations and employment information sources in applicant attraction to flexible work practices’;
  • Bradley de Leeuw, Tilburg University: ‘A large-scale analysis of observational methods for advertising measurement: enhancing existing approaches using propensity score matching’;
  • Nick Roode, Rijksuniversiteit Groningen: ‘The impact of door-to-door store flyer content decisions on customer behavior: a quantitative research – Assessing the effect of a retailer's door-to-door store flyer content decisions on multiple store performance metrics’;
  • Olaf van der Burg, Erasmus Universiteit Rotterdam: ‘Gains and pains of upgrading the dining atmosphere: a natural field experiment in the fast food industry’.

Eerdere winnaars van de award zijn Mike Broeren en Manon Struijs, die beiden hun masteropleiding hebben afgerond aan de Tilburg University.

Ontwikkeling van jong marketingtalent

“PIM vindt het belangrijk om aandacht te schenken aan zowel wetenschappelijk marketingonderzoek als de ontwikkeling van jong talent”, stelt juryvoorzitter Hans Molenaar. “Daarom heeft het platform deze award in het leven geroepen. De genomineerden laten in hun afstudeermarketingscripties wetenswaardige bevindingen zien die bijzonder interessant zijn voor het marketingvakgebied. Deze onderzoeksresultaten zijn zonder uitzondering uitermate relevant voor de dagelijkse marketingpraktijk, van start-up tot en met multinational.”

Juryleden ‘Dutch Marketing Thesis Award 2019’

De jury van de ‘Dutch Marketing Award’ bestaat dit jaar uit:

  • Kirsten Jansen-van den Broek, marketing & communication manager bij Undutchables;
  • Christophe Lembregts, assistant professor aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit Rotterdam;
  • Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School;
  • Riko Ooijevaar, domain enhancer & head of personalized journeys & webshop administration bij Coolblue.

Manon Struijs ontvangt de ‘Dutch Marketing Thesis Award 2018’ uit handen van Hans Molenaar

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie