Naar inhoud

Nominaties PIM Marketing Literatuur Prijs 2016 bekend

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2016’, dé Nederlandse prijs voor marketingliteratuur, bekendgemaakt. Met deze prijs, die dit jaar voor de 14e keer wordt uitgereikt, wil het kennisnetwerk aan de behoefte voldoen de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied te stimuleren. Vorig jaar mocht Joris Merks-Benjaminsen de bijbehorende award in ontvangst nemen voor zijn boek ‘Online Brand Identity’. Het magnus opus ‘Digitale marketingstrategie’ van Emile Lancee is toen onderscheiden als beste studieboek op het marketingvakgebied van 2015.

Nominaties

Uit meer dan 40 marketingboeken zijn 10 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2016:

* Creating Value with Big Data Analytics – Peter Verhoef, Edwin Kooge en Natasha Walk;

* Disruptive selling – Patrick Maes;

* Handboek betekenisvol ondernemen – Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer;

* Hoe agile is jouw strategie? – Sjors van Leeuwen;

* Marketing met ballen – Rudy Moenaert en Henry Robben;

* Merkpositionering – Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk;

* Service Excellence – Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan;

* Share – Pieter van de Glind en Harmen van Sprang;

* Retail Marketing Strategy – Constant Berkhout;

* True Storytelling – Paul Hillesum en Amber Franssen.

Criteria

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuur Prijs is de mate waarin de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode van juli 2015 tot en met juli 2016 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.

Jury

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2016 wordt voorgezeten door drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:

* Prof. dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam);

* Drs. Wil Wurtz (CRM-partner bij CRUX Digital);

* Drs. Arend-Jan Nijhuis (directeur BlueOrangeGroup en vicevoorzitter PIM);

* Elsbeth Eilander (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing en Marketing Online);

* Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur en docent);

* Ment Kuiper (directeur IDMK Trainingen en directeur CustomerTalk);

* Drs. Frank van Delft (directeur CIM7, voorzitter Customer Information Platform en voorheen directeur NIMA);

* Sjaak Hoogkamer (hoofdredacteur MarketingTribune);

* Aljan de Boer (strateeg TrendsActive en bestuurslid PIM).

Uitreiking

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2016 vindt dinsdag 6 december 2016 plaats in de RAI Amsterdam. Voorafgaand aan de uitreiking presenteren de auteurs de ideeën die zij hebben beschreven in hun boeken aan het publiek. De bijeenkomst begint om 17.30 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de website van PIM.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie