Naar inhoud

Nominaties PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 bekendgemaakt

Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft vandaag de nominaties voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2018’, dé Nederlandse prijs voor marketingliteratuur, bekendgemaakt. Met deze prijs, die dit jaar voor de 16e keer wordt uitgereikt, wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied huldigen en stimuleren. Vorig jaar mocht Rob Beltman de bijbehorende award in ontvangst nemen voor zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’.

Nominaties

Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld van 12 boeken die zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018:

  • Marketing voor de Madmen van morgen – Wim Vermeulen (LannooCampus)
  • Klantgericht leiderschap – Sydney Brouwer (Van Duuren Management)
  • Doet marketing ertoe? – Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)
  • Customers the day after tomorrow – Steven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
  • Werken met profielen en persona’s – Boudewijn Bugter & Natanja de Bruin (Van Duuren Management)
  • Community marketing – Stephanie Duval & Nele Pieters (Pelckmans Pro)
  • Marketingcommunicatie in 14 stappen – Guy van Liemt & Gert Koot (Noordhoff Uitgevers)
  • Content! – Antal de Waij (Van Duuren Management)
  • Humanification – Christian Kromme (Christian Kromme)
  • Contrarian Branding – Roland van der Vorst (BIS Publishers)
  • Basisboek digital analytics – Danny Oosterveer (Noordhoff Uitgevers)
  • Opzouten! – Guido Thys (De Vrije Uitgevers)

Criteria

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuur Prijs is de mate waarin de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode vanaf het derde kwartaal van 2017 tot en met derde kwartaal 2018 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.

Uitreiking

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 vindt op dinsdag 27 november 2018 plaats in Jaarbeurs Utrecht. Voorafgaand aan de uitreiking presenteren de auteurs de ideeën die zij hebben beschreven in hun boeken aan het publiek. De bijeenkomst begint om 17.30 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de website van PIM.

Jury

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2018 wordt voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:

  • Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie
  • Peter Verhoef, hoogleraar Rijksuniversiteit Groningen en directeur University Business School
  • Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
  • Rob Beltman, marketingdirecteur Jaarbeurs en voorzitter H3ROES
  • Arend-Jan Nijhuis, managing partner NCIM
  • Egbert Jan van Bel, onderzoeker, auteur en spreker
  • Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
  • Max Kohnstamm, programmamanager marketing SRM
  • Frank van Delft, directeur CIM7
  • Hans Derksen, interim marketingmanager Marketgear
  • Wil Wurtz, CRM-partner CruxDigital
  • Ment Kuiper, directeur De Marketingcoach en directeur CustomerTalk

PIM

Nederland, het meest inspirerend marketingland van Europa. Dat is de ambitie van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Het kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, innovatie en technologie stelt marketeers in staat hun kennis en netwerk te vergroten. Jaarlijks organiseert PIM uiteenlopende kennissessies rondom innovatie in marketing. Daarnaast publiceert PIM trendrapporten en reikt het awards uit, waaronder de PIM Marketing Literatuur Prijs en de Marketing Thesis Award. Ook is PIM samen met Adformatie en NIMA verantwoordelijk voor de Dutch Marketing Awards. Meer informatie vind je op de website van PIM.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie