Naar inhoud

Nominaties PIM Marketing Literatuur Prijs 2019 bekendgemaakt

Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2019’, dé Nederlandse prijs voor marketingliteratuur, bekendgemaakt. Met deze prijs, die dit jaar voor de 17e keer wordt uitgereikt, wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied huldigen en stimuleren. De genomineerde auteurs geven blijk van een originele visie op marketing en stimuleren de lezers om met nieuwe inzichten aan de slag te gaan. Opvallend is dat dit boekenjaar duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen. Vorig jaar mocht Ruud Frambach de bijbehorende award in ontvangst nemen voor zijn boek ‘Doet marketing ertoe?’.


Nominaties

Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld van 11 boeken die zijn genomineerd voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2019’:

  • ‘WOW - Worlds of Wonder’ – Erik Bär & Stan Boshouwers (BIS Publishers)
  • ‘De onsterfelijke onderneming’ – Fons Van Dyck (LannooCampus)
  • ‘De onweerstaanbaarheidstheorie’ – Jan Heuvel (Boom Uitgevers Amsterdam)
  • ‘Extreem klantgericht’ – Daniëlle de Jonge (Van Duuren Management)
  • ‘Who is accountable?’ – Franck Kuppers & Werner van Beusekom (Management Impact)
  • ‘Het einde van concurrentie?’ – Cor Molenaar (Boom Uitgevers Amsterdam)
  • ‘Retail – De digitale hysterie voorbij’ – Gino Van Ossel (Van Duuren Management)
  • ‘Waardevolle eenvoud’ – Bart Schouten (Van Duuren Management)
  • ‘Excelleren in service’ – Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan (Management Impact)
  • ‘The Positive Sum Game’ – Herman Toch & Ann Maes (Boom Uitgevers Amsterdam)
  • ‘Digital Marketing Fundamentals’ – Marjolijn Visser, Berend Sikkenga & Mike Berry (Noordhoff)

Ontwikkelingen

“Dit jaar is in de Nederlandse marketingliteratuur minder aandacht besteed dan voorgaande jaren aan onderwerpen als digital, social en data”, stelt juryvoorzitter Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. “We zien dat deze onderwerpen steeds meer geïntegreerd worden in brede thema’s als retail, service en marketingstrategie. Opvallend is dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen in 2019. Zeker als je dit vergelijkt met de trends in de marketingliteratuur wereldwijd loopt het Nederlandstalige marketingvakgebied in deze ontwikkeling voorop.”

Criteria

Het belangrijkste criterium voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is de mate waarin de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode vanaf het derde kwartaal van 2018 tot en met derde kwartaal 2019 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.

Uitreiking

De uitreiking van de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2019’ vindt op dinsdag 26 november 2019 plaats in RAI Amsterdam. Voorafgaand aan de uitreiking presenteren de auteurs de ideeën die zij hebben beschreven in hun boeken aan het publiek. De bijeenkomst begint om 17.30 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de website van PIM.

Jury

De onafhankelijke jury van de ‘PIM Marketing Literatuurprijs 2019’ wordt voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:

  • Egbert Jan van Bel, onderzoeker, auteur, spreker en hoofdredacteur CustomerTalk
  • Rob Beltman, marketing director Jaarbeurs
  • Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
  • Frank van Delft, director CIM7
  • Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam
  • Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
  • Nanda Huizing, head of brand, communications & digital Philips Benelux
  • Brecht Janssen, director fundraising & communication Simavi
  • Max Kohnstamm, senior lecturer marketing Amsterdam School of International Business
  • Sybella Koot-Roza, partner Marketing Queens
  • Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie
  • Arend-Jan Nijhuis, managing partner NCIM
  • Wil Wurtz, CRM-partner CRUX Digital

PIM

Nederland, het meest inspirerend marketingland van Europa. Dat is de ambitie van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Het kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, innovatie en technologie stelt marketeers in staat hun kennis en netwerk te vergroten. Jaarlijks organiseert PIM uiteenlopende kennissessies rondom innovatie in marketing. Daarnaast publiceert PIM trendrapporten en reikt het awards uit, waaronder de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ en de ‘Marketing Thesis Award’. Ook is PIM samen met Adformatie en NIMA verantwoordelijk voor de ‘Dutch Marketing Awards’. Meer informatie vind je op de website van PIM.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie