Naar inhoud

Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur van 2015 bekendgemaakt. Met deze prijs, die dit jaar voor de 13e keer wordt uitgereikt, wil het kennisnetwerk aan de behoefte voldoen de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied te stimuleren. Vorig jaar mocht Gino van Ossel de bijbehorende award in ontvangst nemen voor zijn boek “Omnichannel in retail – Het antwoord op e-commerce”.

Nominaties

Uit meer dan 50 marketingboeken zijn 11 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015:

  • CEX Sells – Beate van Dongen Crombags en Deborah Wietzes;

  • Online Brand Identity – Joris Merks-Benjaminsen;

  • When digital becomes human – Steven Van Belleghem;

  • Digitale marketingstrategie – Emile Lancée;

  • Voodoo-marketing –  Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf;

  • Kijken, kijken ... anders kopen – Cor Molenaar;

  • Exponentiële organisaties – Salim Ismail en Yuri van Geest;

  • Verbinden is het nieuwe verkopen – Roel Welsing;

  • The Network Always Wins – Peter Hinssen;

  • Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? – Kasper Klaarenbeek;

  • Managing Private Labels – Koen de Jong.

Criteria

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015 is de mate waarin de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 4e kwartaal van 2014 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvak zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.

Jury

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2015 wordt voorgezeten door drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:

  • Prof. dr. mr. ir. Sicco Santema (partner Scenter, hoogleraar marketing TU Delft);

  • Prof. dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam);

  • Drs. Arend-Jan Nijhuis (directeur CRMTalent);

  • Elsbeth Eilander (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing);

  • Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur, docent);

  • Ment Kuiper (Novis Competence Center);

  • Drs. Frank van Delft (voorzitter Customer Insight Platform en voorheen directeur NIMA);

  • Sjaak Hoogkamer (redacteur MarketingTribune);

  • Aljan de Boer (strateeg Trendsactive).

Uitreiking

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2015 vindt 1 december 's avonds plaats bij Beeckestijn Business School in Leusden.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie