Naar inhoud

NOS dé inspiratiebron voor het digitale denken in Nederland

Het digitale denken in Nederland is het afgelopen jaar het meeste verder gebracht door NOS. De omroeporganisatie heeft daarvoor de ‘Grand SpinAward’ ontvangen. De organisatie is opgevallen met de redactionele producties rondom ‘Onder de duim’ over het gebruik van social media en ‘Ik zie wat jij niet ziet’ over depressiviteit. De omroep wordt geroemd om zijn innovatiekracht en doorzettingsvermogen op het digitale vlak, waarmee de journalistiek als geheel naar een hoger plan wordt gebracht.

Tim Hofman is uitgeroepen tot ‘Dutch Celebrity 2019’. Van de nieuwe generatie sterren, geboren en groot geworden op Snapchat, YouTube, Facebook en andere digitale hotspots is hij de maker van de creatiefste innovatie van afgelopen jaar. De programmamaker heeft gezorgd dat het kinderpardon weer in de belangstelling is gekomen. Dit heeft hij gedaan door met zijn YouTube-format BOOS een item te maken met het 9-jarige Iraakse jongetje Nemr. Hij laat zien dat je met extra aandacht het verschil kunt maken.

Winnaars SpinAwards 2019

De ‘SpinAwards’ zijn de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. In totaal zijn dit jaar 41 prijzen uitgereikt.

Website

  • Goud: SpangaS, KRO-NCRV
  • Goud: De Digitale Rijpingskelder, Isobar
  • Zilver: Below The Surface, Q42 & Fabrique

E-commerce

  • Goud: Rituals, global redesign

Digital campaign

  • Goud: Je bent één klik verwijderd van cybercrime, FCB Amsterdam
  • Zilver: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
  • Zilver: Knalplanga, Roorda Reclamebureau

Social media

  • Zilver: Face it, Buutvrij for life
  • Zilver: Ontspoord – de eerste WhatsApp-thriller van Nederland, Johnny Wonder
  • Zilver: Doritos Collisions: The Livestream Battle, Fitzroy

Mobile

  • Goud: Smartify, MOBGEN | Accenture Interactive
  • Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
  • Zilver: AH Tech app, &samhoud media en &ranj

Game

  • Goud: The Lockdown, CODE D'AZUR
  • Zilver: DJI. Gamification tijdens detentie, Kaliber

Augmented reality & virtual reality

  • Goud: Zappmissie Live VR-game, KRO-NCRV, Gamedia, United
  • Goud: The Lockdown, CODE D'AZUR
  • Zilver: WKZ-maatje, &samhoud media

Artificial intelligence & voice

  • Goud: Chefkok BinnensteBuiten, Embot, KRO-NCRV
  • Goud: Travel Assistant by KLM, CODE D'AZUR
  • Zilver: Auping Bedtijdverhaal, Greenhouse & Mindshare NL

Digital service idea

  • Goud: Extra Teamlid, Greenberry & Garage2020
  • Zilver: YoungOnes #eigenbaas, Freshheads
  • Zilver: SmartOcto Tentacles, Fabrique & SmartOcto

Design

  • Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
  • Zilver: End Family Fire, Droga5, Superhero Cheesecake

User experience

  • Goud: Snelweg Sprookjes, achtung! Mcgarrybowen
  • Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR

Content

  • Zilver: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
  • Goud: Knalplanga, Roorda Reclamebureau
  • Goud: ONDER DE DUIM Hoe je telefoon jou in z'n greep houdt, NOS

Media

  • Goud: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
  • Goud: #myfirstblood, 2Basics Marketing & Sports

Innovation

  • Goud: Extra Teamlid, Greenberry & Garage2020
  • Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
  • Zilver: DJI. Gamification tijdens detentie, Kaliber

Young talent

  • Goud: Mazehunter
  • Zilver: PrivEZ
  • Zilver: JAMSPACE

Digital Celebrity

  • Goud: Tim Hofman

Grand SpinAward

  • NOS
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie