Naar inhoud

OBI4wan en Buzzcapture bundelen krachten

Het Amsterdamse reputatie-analysebureau Buzzcapture wordt overgenomen door OBI4wan. Beide partijen bieden hoogstaande SaaS-oplossingen voor monitoring van (social) media en webcare. Door de samenvoeging versterken de partijen hun positie als marktleider op deze gebieden. De twee ondernemingen werken voor klanten zoals ING, DHL, VICE Media, War Child, bol.com, Boskalis, Schiphol, Univé, NS en McDonald's.

Alles-in-één-oplossing voor webcare en monitoring

“De samenvoeging levert een complete ‘Best of Breed’-oplossing voor onze klanten en biedt een solide fundament voor onze internationale expansie”, zegt Alexander de Ruiter, CEO van OBI4wan. De opening van een kantoor in Berlijn biedt perspectief voor één internationaal totaalaanbod voor mediamonitoring, webcare en reputatiemanagement. Door de krachtenbundeling ontstaat een marktleider in de Benelux, waarbij beide partijen reeds klanten bedienen in België, Frankrijk, Italië, Duitsland en andere landen.

Oplossing voor reputatie-analyse en customer service

“Onze match is eigenlijk heel logisch”, zo benadrukt Alex van Leeuwen, CEO van Buzzcapture. “Waar OBI4wan uitblinkt in haar oplossing voor webcare en messaging, biedt Buzzcapture al jaren hoogstaande tooling en service voor monitoring en reputatie-analyse. De krachtenbundeling brengt de expertise, in-house-kennis en development van beide partijen samen. Dit uit zich in innovatieve oplossingen voor reputatie-analyse en customer service.”

Unieke data-inzichten uit online en offline databronnen

De samenvoeging van Buzzcapture, OBI4wan en het in 2015 opgerichte zusterbedrijf OBILytics biedt de markt een sterke propositie. Niet alleen op het gebied van webcare en (social) mediamonitoring ontstaat nu een complete alles-in-één-oplossing, door de research & insights department van Buzzcapture en data-analyse van OBILytics biedt de combinatie veel meer dan dat. Klanten van beide partijen verkrijgen hiermee gecombineerde en daarmee unieke data-inzichten uit meer dan 20 miljoen online en social databronnen, evenals verschillende offline bronnen, zoals radio, tv en geprinte media als kranten en tijdschriften.

Twee sterke merken gaan nu samen verder

De komende maanden blijven beide merken opereren. Met het gezamenlijke aanbod voor monitoring, webcare en reputatiemanagement versterken ze het productportfolio voor de (inter)nationale markt, maar blijft de kern van de werkzaamheden voorlopig hetzelfde. De organisaties gaan in de loop van 2017 de samenwerking verder uitdiepen. OBI4wan en Buzzcapture stonden vorig jaar nog in de top drie ‘Best Social Software’ en in 2016 stond Buzzcapture in de top 10 ‘Best Global Media Monitoring Tools’.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie