Naar inhoud

Offline winkels gebruiken onvoldoende digitale toepassingen

Omdat het publiek steeds meer bedreven is in technologie en steeds meer verbonden is, is online winkelen sterk gegroeid. Webwinkels zijn afhankelijk geworden van analyses van klantgedrag, zodat zij constant hun aanbiedingen kunnen aanpassen. Terwijl elke klik, inlog en aankoop online wordt geanalyseerd, hebben conventionele winkeliers veel minder informatie tot hun beschikking om hen te helpen met hun verkopen. En dat terwijl de meeste aankopen nog steeds in fysieke winkels worden gedaan.

Real-time inzicht

Conventionele, offline retailers hebben nog steeds moeite om digitale instrumenten handig in te zetten voor het aanzwengelen van de sales. De nieuwste versie van de Retail Engagement Analytics (REA)-oplossing van Fujitsu is zo ontworpen dat winkeliers data uit verschillende bronnen kunnen combineren om real-time inzicht te krijgen in het klantgedrag in de fysieke winkels. Met de technologie kunnen retailers werkzaamheden stroomlijnen en de winkelervaring verbeteren. Dit zorgt voor meer verkoop.

Hittekaarten en rapporten

De oplossing is gebaseerd op verschillende bronnen, waaronder camera’s in de winkel en WiFi-toegangspunten, en combineert dat met point-of-sales-output, data uit andere winkels, winkelformats, en externe informatie over bijvoorbeeld het weer. De real-time resultaten worden gepresenteerd in een dashboard, met hittekaarten en rapporten die zaken als het aantal nieuwe en bekende klanten per tijdseenheid en afdeling visualiseert.

Identificatie routes

Bovendien kan REA 2.0 door de gepatenteerde ‘Flow Discovery Technology’ de meest gebruikte routes van klanten identificeren. Hittekaarten visualiseren de gebieden waar het meeste verkeer op af komt. Met deze data kunnen winkeliers de gebieden lokaliseren waar verbeteringen gedaan kunnen worden in de lay-out, zodat zij bijvoorbeeld de indeling aan kunnen passen of productplaatsing kunnen perfectioneren. Het systeem kan zelfs automatisch berichten sturen naar medewerkers om hen te wijzen naar waar zij het meest nodig zijn.

Gedragspatronen

REA 2.0 kan tevens voorspellingen doen en het effect van marketing meten. Omdat het trends en gedragspatronen kan identificeren, helpt het winkeliers met het maken van werkroosters en het plannen van de bevoorrading. Het systeem kan ook gebruikt worden om het succes van promoties en bezoekerspieken real-time te meten.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie