Naar inhoud

OLA maakt handig gebruik van de AR-mogelijkheden op Snapchat

Sinds deze week kunnen Snapchatters via een speciaal ontworpen lens zich overal met augmented reality (AR) omtoveren tot een oogverblindende zeemeermin. OLA, een merk voor consumptie-ijs van consumentenartikelenconcern Unilever, wil met deze reclamecampagne awareness bij jongeren creëren voor de ‘Cornetto Mermaid’, een nieuwe variant van de bekende ijsco maar dan met de smaak matcha en frambozen.


Social media

De campagne op Snapchat is onderdeel van een onderzoek naar de effecten van het gebruik van Snapchat Lenses en Snap Ads. Naast de speciaal ontworpen AR-lens bestaat het campagne-onderdeel van OLA voor de ‘Cornetto Mermaid’ verder uit advertenties op het platform, traditionele out-of-home advertising met Snapcodes en branded trams voor de nieuwe ijsco met Snapcodes in Scheveningen.

Branded tram voor de ‘Cornetto Mermaid’ van OLA in Scheveningen met Snapcodes

Reclamecampagne

“Met de combinatie van een AR-lens en Snap Ads bereiken we voor OLA twee belangrijke doelen”, vertelt Anne Schreuders, senior brand manager bij Unilever. “Ten eerste zorgen we bij onze doelgroepen generatie Z en millennials voor awareness via Snap Ads en ten tweede laten we deze doelgroepen actief met ons product in contact komen door de Snapchat Lens. Daarnaast laten we middels een brand lift study onderzoeken in hoeverre een AR-lens bijdraagt aan betere brand metrics in vergelijking met het enkel inzetten van alleen Snap Ads.”

Augmented reality

Snapchatgebruikers kunnen de ‘Cornetto Mermaid Lens’ op elk moment unlocken door de Snapcode te scannen. De AR-lens is op die manier zichtbaar in het carrousel van Snapchat Lenses. Door de lens op je gezicht te richten, verschijnt er een glinsterende zeemeerminnenstaart en ben je als Snapchatter voor even onderdeel van de ‘Cornetto Mermaid’-wereld.

Campagne ‘Cornetto Mermaid’ van OLA met augmented reality op Snapchat

Bereiken doelgroepen

“Voor deze campagne hebben wij gezocht naar manieren om jongeren – en zij die jong van geest zijn – enthousiast te maken voor de wondere wereld van ijshoorntjes”, duidt Mikhail Erokhin, social media strategist bij mediabureau Mindshare Greenhouse. “We zien dat generatie Z en millennials tegenwoordig beter reageren op originele en authentieke content. Wij verwachten – met deze kennis in ons achterhoofd – dat augmented reality het nieuwe normaal wordt en steeds vaker en naadloos wordt ingezet op social media.”

Interactieve beleving

“Snapchat biedt ons ongeëvenaarde mogelijkheden om met augmented reality interactieve belevenissen te ontwikkelen. In samenwerking met Snapchat en Unilever hebben wij voor ‘Cornetto Mermaid’ verschillende onderdelen ontwikkeld met behulp van Snap Ads en Snapchat Lenses. Het gebruik van augmented reality zorgt er niet alleen voor dat we de campagne actief inzetten bij een grote groep consumenten, maar ook dat we gebruikers kunnen verrassen en prikkelen – met als uiteindelijk resultaat een betere product-awareness.”

Tip: Wil jij social media vanuit jouw marketingstrategie inzetten? Dan is de opleiding Social Media wat voor jou!

  • In 4 maanden tijd leer je hoe je de mix voor social media optimaal inzet om je marketingdoelstellingen te behalen.
  • Naast de opleiding maak je een plan voor de inzet van social media in jouw organisatie, direct geschikt voor implementatie.

Lees meer over deze opleiding ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie