Naar inhoud

Omoda monitort customer journey van zijn klanten met Salesforce

Sinds 1875 is Omoda al actief in de schoenenbranche. Het bedrijf was een van de eerste retailers die met een hoog serviceniveau online schoenen aanbood aan de Nederlandse consument. Deze combinatie bleek zó succesvol, dat hij ook in het buitenland aansloeg. Hierdoor is het klantenbestand snel gegroeid. De retailer had echter onvoldoende informatie over de individuele klant, omdat de benodigde gegevens in aparte systemen zijn opgeslagen en verwerkt. Terwijl het bedrijf juist de complete historie wil weten om relevante, gepersonaliseerde aanbiedingen te kunnen doen. Tijd voor digitale vernieuwingen derhalve.

Totaaloverzicht klanten

Om tóch inzicht te krijgen in de customer journey van álle klanten heeft Omoda besloten Salesforce Marketing Cloud en Salesforce Service Cloud te implementeren. De snelgroeiende Zeeuwse retailer van schoenen, tassen en accessoires zet de oplossingen van de marktleider in CRM in om een totaaloverzicht van klanten te krijgen en ze tijdens hun klantreis optimaal te bedienen.

Alle klantgegevens inzichtelijk

Alle relevante klantinformatie, zoals demografische gegevens, welke (groepen) mensen alleen producten in de uitverkoop kopen, en aan welke loyaltyprogramma’s ze deelnemen, is straks centraal inzichtelijk. Zodoende zijn alle service- en marketingmedewerkers goed op de hoogte met wie ze communiceren via online kanalen zoals Facebook, Twitter en e-mail – en in de toekomst ook in een van de 18 fysieke filialen. Omoda gebruikt Social Studio voor het online monitoren van zijn merk en het tracken van online conversaties. Alle relevante informatie wordt vervolgens doorgezet naar Salesforce Service Cloud.

Belang van service verlenen

“Service verlenen op het hoogste niveau is van levensbelang voor ons”, zegt Gertie Bin, manager marketing & e-commerce manager. “Daarom willen we heel precies weten wat elk van onze klanten beweegt. Wij willen iedereen graag optimaal bedienen. Met de oplossingen zien we straks direct waar in de customer journey de klant zich bevindt. Via welk kanaal we vervolgens met hen communiceren maakt niet uit. De implementatie verloopt gefaseerd. Eerst richten we Social Studio in en optimaliseren we onze nieuwsbrief. Later willen we ook gebruik gaan maken van de mogelijkheden die Salesforce biedt met kunstmatige intelligentie. We hebben straks immers zó veel klantdata, dat deze technologie ons helpt automatisch de beste aanbiedingen te doen.”

Hogere klanttevredenheid

“Omoda zag al in een vroeg stadium in hoe onmisbaar het online verkoopkanaal is voor iedere retailer. Zet je daarvoor de juiste technologie in, dan draagt dat bij aan kostenreductie én zorg het voor een enorme omzetboost”, zegt Joris Schoonis, area vice president marketing cloud EMEA van Salesforce. “We zijn blij dat een innovatief en vooruitstrevend bedrijf als Omoda heeft besloten dat ons platform daaraan een wezenlijke bijdrage kan leveren. Het stroomlijnen, analyseren en ontsluiten van alle klantgegevens zorgt voor een veel hogere klanttevredenheid, omdat klanten straks sneller en beter geholpen worden.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie