Naar inhoud

Onderzoek: 48 procent Europese bedrijven verhoogt crm-budget in 2013

Bijna vijftig procent van de bedrijven in Europa zegt hun budget voor customer relationship management (crm) initiatieven te verhogen in 2013. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Gartner. Slechts vijf procent verlaagt hun crm-budget dit jaar. De belangrijkste doelstelling binnen crm-initiatieven is, voor het derde jaar op rij, het verhogen van de klanttevredenheid.

In 2013 gaat 48 procent van de bedrijven zijn budget voor customer relationship management (crm) initiatieven verhogen. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Gartner. Slechts vijf procent zegt zijn budget voor crm dit jaar te gaan verlagen. In 2012 lag dat percentage nog op negen procent. Volgens Gartner komt de totale crm-software omzet in 2013 in Europa op drie miljard dollar te liggen. Zeven procent meer dan vorig jaar.

Het belangrijkste doel binnen de crm-initiatieven dit jaar is het verhogen van de klanttevredenheid. Dit doel staat al voor het derde jaar op rij op de eerste plaats. In de bovenste helft van de ranglijst zijn wel een aantal wijzigingen. De doelstellingen die gelinkt zijn aan het verlagen van kosten in associatie met sales, marketing en klantenservice, staan namelijk niet meer in de bovenste helft van de ranglijst.

Hoewel de wens om een enkel beeld van elke klant te krijgen op plek drie staat in de doelstellingenlijst in 2013, is het verkrijgen van inzicht in klantdata en informatie dit jaar de grootste uitdaging voor Europese bedrijven.

Het onderzoek is uitgevoerd in het vierde kwartaal van 2012 onder 20 industrieën in 33 Europese landen.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie