Naar inhoud

Onderzoek: 5 procent sinterklaas en kerstcadeaus niet op tijd geleverd

Vijf procent van de inkopen met kerst en sinterklaas zijn niet op tijd geleverd. Dat blijkt uit een onderzoek van Q&A Research & Consultancy. Dat komt al snel neer op driehonderd duizend cadeautjes, zo vertelde managing director van het onderzoeksbureau, Frank Quix, aan de NOS. Daardoor zullen consumenten het jaar erop twee keer nadenken voordat ze bij die online retailer iets bestellen.

Q&A Research & Consultancy ondervroeg vijfduizend consumenten naar hun online shopervaring in de periode van sinterklaas en kerst. Daaruit bleek dat vijf procent van de bestellingen die via internet zijn geplaatst te laat zijn geleverd. Volgens Frank Quix is het moeilijk uitleggen aan kinderen dat Sinterklaas niet op 5 december, maar vier dagen later de cadeautjes komt brengen.

Quix tegen de NOS: “Ik heb ook bij Bol.com besteld en pas nadat ik betaald had ontdekte ik dat ze de 29ste werden afgeleverd. Ik heb dus geannuleerd en heb ze bij Intertoys gekocht, daar ging het hartstikke goed.” Het grootste probleem voor de online retailers: consumenten zullen het jaar erop niet zo snel meer iets bestellen bij die webshop als het gaat om sinterklaas en kerstinkopen.

Een woordvoerder van Bol.com liet weten dat die vijf procent niet goed is, hoewel dat bij Bol.com op één of twee procent ligt. “Het is niet goed voor de branche, zelfs op die één procent zijn we niet trots. Het moet honderd procent goed gaan. “

Wehkamp zegt dat het bedrijf niet bij die vijf procent hoort: “We hebben geen problemen gehad, want producten waar problemen mee of niet te leveren zijn, staan niet op de website”, aldus een woordvoerder van Wehkamp.nl.

Bron: NOS
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie