Naar inhoud

Onderzoek: 70 procent Pinterest gebruikers zoekt inspiratie over aankopen

Pins op het sociale netwerk Pinterest waarbij een prijs staat afgebeeld, krijgen 36 procent meer likes dan pins zonder een prijs. Dat blijkt uit een infographic van zoekmachine optimalisatiebedrijf TopSEOPromotions. Van de Pinterest gebruikers in de Verenigde Staten zegt 43 procent dat ze het sociale netwerk gebruiken om zichzelf te associëren met retailers of merken waarmee ze zich identificeren. Zeventig procent doet op Pinterest ook inspiratie op over toekomstige aankopen.

Op het sociale netwerk Pinterest krijgen pins waarbij een prijs staat afgebeeld 36 procent meer likes dan pins waarbij geen prijs staat. Dit blijkt uit een inforgraphic van het zoekmachine optimalisatiebedrijf TopSEOPromotions. Zeventig procent van de consumenten uit de Verenigde Staten zegt daarnaast dat ze op Pinterest inspiratie opdoen over toekomstige aankopen. Op het sociale netwerk Facebook doet slechts zeventien procent dit.

Van de Pinterest gebruikers zegt 43 procent dat ze het sociale netwerk gebruiken om zichzelf te associëren met retailers of merken waarmee ze zich identificeren. Op Facebook doet 24 procent van de gebruikers dit. Daarnaast wil 67 procent van de Pinterest gebruikers bij blijven op het gebied van trends.

Pinterest staat in de Verenigde Staten nu op de derde plek qua meest populaire netwerk op het gebied van verkeer. De gemiddelde Pinterest gebruiker spendeert 98 minuten per maand op de site. Categorieën die daarbij het meest bekeken worden is met twaalf procent de categorie eten en drinken. Daarna volgt knutselen met negen procent en woondecoratie volgt met zes procent.

Bekijk hieronder de infographic:

infographic pinterest

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie