Naar inhoud

Onderzoek: geen reactie op sociale media berichten leidt tot lagere aankoopintentie

Bijna de helft van de consumenten zegt veel minder geneigd te zijn iets te kopen van een merk als een bedrijf niet reageert op een bericht in sociale media. Dat blijkt uit een onderzoek van Conversocial, leverancier van social media customer service oplossingen. Het leveren van service via sociale media wordt voor de ondervraagde consumenten daarbij steeds belangrijker.

Conversocial, leverancier van social media customer service oplossingen, heeft consumenten gevraagd naar hun houding tegenover bedrijven die niet reageren op berichten in sociale media. Bijna vijftig procent van de respondenten geeft aan dat ze veel minder geneigd zijn om een product te kopen van een bedrijf, als er niet wordt gereageerd op berichten in sociale media.

Bijna veertig procent zegt iets minder geneigd te zijn, waarbij ze aangeven dat niet reageren een slecht teken is, maar dat andere aspecten doorslaggevend zijn bij de aankoop van producten. Slechts twaalf procent geeft aan dat ze er niet om geven.

Het leveren van service via de sociale media wordt steeds belangrijker voor consumenten; 35 procent zegt het heel belangrijk te vinden om via sociale media antwoord te krijgen op vragen en klachten. Het minst belangrijk is het voorzien in content die niet via andere kanalen te vinden is.

Toch zegt eMarketer die het onderzoek publiceerde, dat een bedrijf ook vertrouwen moet hebben in ambassadeurs van het merk om te reageren op negatieve berichten. Echter, belangrijke vragen, problemen of klachten moeten wel degelijk opgevolgd worden. 

Bron: eMarketer
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie