Naar inhoud

Onderzoek: klanten boeken vaker vakantie na lezen van reviews

Ruim zestig procent van de Nederlandse consumenten boekt eerder een vakantie wanneer reviews van klanten op de website staan. Dat blijkt uit een onderzoek van social commerce softwareleverancier Reevoo. Volgens het rapport leidt de toevoeging van reviews van klanten tot een vijfeneenhalf keer langere bezoekduur op de website. Wel moeten deze reviews van goede kwaliteit zijn, want 27 procent denkt dat klanten worden betaald om goede reviews te schrijven.

Vier op de vijf vakantiegangers gebruikt altijd of vaak reviews bij het boeken van een vakantie. Ook geeft ruim zestig procent van de Nederlandse consumenten aan, een vakantie eerder te boeken wanneer er reviews van klanten op de website staan. Dit blijkt uit onderzoek van social commerce softwareleverancier Reevoo. Naast reviews is ook voor 64 procent van de respondenten klantenservice van een reisorganisatie ‘zeer belangrijk’ of ‘belangrijk’.

Naast de aanwezigheid van reviews, is de kwaliteit ervan ook erg belangrijk. Consumenten zoeken eerlijke en transparante reviews. Uit het rapport blijkt dat 27 procent van de ondervraagde consumenten bang is dat klanten worden betaald om een goede review te schrijven, 35 procent denkt dat klantreviews niet door klanten worden geschreven en 32 procent denkt dat alleen positieve recensies worden weergegeven.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie