Naar inhoud

Onderzoek: tabletgebruikers geven meest uit bij online aankopen

Webwinkeliers met een tablet geven per online aankoop 21 procent meer uit dan andere online consumenten die gebruik maken van hun desktop of laptop. In vergelijking met consumenten die via hun smartphone winkelen, is dit zelfs 54 procent meer. Dat blijkt uit het Digital Marketing Insights rapport van softwareleverancier Adobe.

Uit het Digital Marketing Insights onderzoek van softwareleverancier Adobe blijkt dat consumenten met een tablet meer online uitgeven dan consumenten die winkelen via een desktop, laptop of smartphone. Tabletgebruikers zouden volgens het rapport 21 procent meer uitgeven per aankoop dan dekstop of laptopgebruikers. Ten opzichte van smartphonegebruikers is dit zelfs 54 procent meer.

Niet alleen blijkt dat tabletgebruikers meer uitgeven online, ook zouden ze eerder geneigd zijn om iets online aan te schaffen. Zo zouden de eigenaren van een tablet drie keer zo vaak producten en diensten online willen kopen dan smartphonegebruikers. In vergelijking met gebruikers van een desktop of laptop ligt dit aantal ongeveer gelijk.

Brad Rencher, senior vicepresident en general manager van Adobe Digital Marketing Business zegt dat Adobe al geruime tijd de behoefte aantoont van retailers om hun website te optimaliseren voor bezoekers met mobiele apparaten. “Dit onderzoek toont aan dat tablets een nieuw verkoopkanaal zijn geworden waar marketeers niet meer omheen kunnen. In 2012 is het optimaliseren van de e-tailstrategie aan de behoefte van tabletgebruikers van groot belang”, aldus Rencher.

Voor het onderzoek heeft Adobe 16,2 miljard anonieme bezoeken aan 150 webwinkels in de Verenigde Staten geanalyseerd. Het hele onderzoek kunt u hier lezen.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie