Naar inhoud

Online adverteren voor fabrikanten, leveranciers en winkeliers bij bol.com

Bijna de helft van de consumenten die online een aankoop wil doen, heeft nog geen definitieve keuze voor een product gemaakt, maar oriënteert zich eerst. Als startpunt van hun zoektocht gebruiken ze vaker de website van een retailer dan een zoekmachine: 37 versus 29 procent. Dit leert recent onderzoek van Market Tree LLC. De sterke online positie van retailers in de oriëntatiefase van consumenten biedt veel kansen voor fabrikanten, leveranciers en andere winkeliers. Om hen nog beter te ondersteunen bij het promoten van hun producten lanceert bol.com marketing- en mediaservices.

Marketing- en mediaservices

Voor klanten van het online warenhuis betekent dit dat ze nog beter worden geholpen in hun zoektocht naar het juiste product. Ze krijgen enkel advertenties te zien die echt relevant voor hen zijn. Met ongeveer 30 miljoen bezoeken per maand behoort de webwinkel tot een van de meeste bezochte websites in Nederland en België. Ruim 50 procent van de online zoektochten die bij retailers starten, gaat via deze shop. Dankzij de nieuwe afdeling marketing- en mediaservices kunnen bedrijven nu gericht adverteren en zo de juiste doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment bereiken.

Aantrekkelijk advertentieplatform

Adverteren bij één van de populairste winkels van Nederland en België betekent dat je zichtbaar bent in een winkel die 24/7 open en op ieder device beschikbaar is. De webwinkel is bekend bij meer dan 95 procent van de Nederlanders en 75 procent van de Belgen. Daarvan zijn meer dan 6 miljoen vaste klant.“De naamsbekendheid en het bereik in combinatie met een breed assortiment maakt ons niet alleen aantrekkelijk als winkel, maar ook als advertentieplatform”, stelt Margaret Versteden, directeur marketing- en platforminnovatie bij bol.com.

Het juiste advertentiemoment

“In de afgelopen 17 jaar hebben wij veel kennis opgedaan over de online customer journey en deze delen we graag met onze leveranciers, fabrikanten en verkooppartners”, aldus Versteden. “Het inzetten van advertenties doen we op een zeer meetbare en schaalbare manier, zodat je als adverteerder budgetten optimaal inzet en op ieder moment kunt evalueren en bijsturen.”

Verschillende advertentievormen

Om zo gericht mogelijk te adverteren heeft de onderneming voor ieder marketingvraagstuk en fase in de customer journey een andere advertentievorm ontwikkeld. De webwinkel kan bedrijven ondersteunen bij productintroducties, bij het inspireren en informeren van consumenten, maar ook bij het creëren van een groot bereik voor het merkverhaal of het vergroten van brand engagement. Eén van de advertentievormen is Sponsored Products. Door dit in te zetten wordt een gegarandeerde positie tussen de top 3 zoekresultaten gecreëerd. Dit verhoogt de conversie op een product direct. Voor de ontwikkeling van deze advertentievorm wordt deze maand een samenwerking gestart met HookLogic, een platform gericht op het tonen van gesponsorde productadvertenties.

Keuzemogelijkheden doelgroepen en kanalen

Naast gesponsorde producten kunnen bedrijven ook kiezen voor display advertising en adverteren via brandpages, nieuwsbrieven, online magazines en weblogs in combinatie met inzet van sociale media. Adverteren kan al vanaf 50 euro. De nauwe samenwerking met de Ahold Delhaize Marketing & Media Groep zorgt dat voor adverteerders maximale keus ontstaat in doelgroepen en kanalen, zowel online als offline. De activiteiten zijn reeds gestart met meer dan honderd bedrijven, waaronder L’Oréal, Philips, Brabantia, Miele en Rituals.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie