Naar inhoud

Online bestellers haken af door teleurstellende leveropties

Steeds meer consumenten laten hun beslissing over belangrijke online aankopen voor de feestdagen afhangen van de leveropties van de webshop. 46 procent van de online winkelmandjes passeert nooit de kassa, omdat er te weinig aflevermogelijkheden worden geboden. Levering op dezelfde dag of een eigen keuze in de afleverdatum staan aan de top van de wensenlijst van de shoppers. Meer dan ooit is the last mile cruciaal in e-commerce.

Levering online aankopen

Dit stelt het online platform Paazl op basis van een trendanalyse voor 2018 en 2019. Het onderzoek toont aan dat snelle levering tot aankoop leidt. Maar liefst 77 procent van de consumenten is meer genegen tot aankoop over te gaan als de bestelling nog dezelfde dag geleverd wordt. Dit geldt ook voor de optie om zelf de dag van levering te bepalen: drie kwart van alle consumenten voelt zich dan senang om tot aankoop over te gaan.

Real-time updates

Real-time updates over de levering van de bestelling zijn hierbij een handige tool om de consument voor je te winnen. Meer dan 8 op de 10 consumenten (83%) geven aan dat die inzage ze bij een verkoop over de streep kan trekken. Ook de trend om je online bestelling op te halen bij een pick-up-point naar keuze is groeiende. In 2017 is het aantal consumenten gestegen dat zelf een online bestelling heeft opgehaald met 16 procent. Die tendens lijkt zich in 2018 door te trekken.

Keuzevrijheid voor klanten

“De trends zijn niet alleen in het voordeel van de consument, maar ook in het voordeel van de logistieke dienstverleners”, stelt Bernard Schreiner, chief executive officer Paazl, “Tijdens de afgelopen feestdagen zagen wij oponthoud bij alle bezorgdiensten wereldwijd, omdat ze de grote volumepieken niet op wisten te vangen. Door de consument zelf de afleverdatum te laten bepalen of door ze zelf de pick-up-locatie te laten kiezen, wordt het aantal onsuccesvolle aflevermomenten sterk gereduceerd in de drukste tijd van het jaar.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie