Naar inhoud

Online consument wil veilig betalen en snelle levering

Bij het online shoppen hecht de consument significant de meeste waarde aan veilige en betrouwbare betaalmogelijkheden en een snelle levering. Naast deze eisen spelen ook de laagste prijs, een goede ruil- en retourservice en een goede klantenservice een grote rol bij de keuze voor een bepaalde webshop. Vooralsnog laat een klein gedeelte zijn keuze bij het online shoppen beïnvloeden door persoonlijke aanbiedingen.

De belangrijkste wensen

Dit blijkt uit een studie van HSO, leverancier van onder andere ERP- en CRM-oplossingen. Voor het onderzoek is aan ruim 1.000 consumenten gevraagd wat zij het meest op prijs stellen bij het online kopen van producten. De belangrijkste wensen zijn:

  • veilige en betrouwbare betaalmogelijkheden (70%);

  • snelle levering (64%);

  • laagste prijs (57%);

  • goede ruil- en retourservice (52%);

  • goede klantenservice (42%);

  • persoonlijke aanbiedingen (11%).

Om deze dienstverlening waar te kunnen maken, wordt de combinatie van een ERP- en CRM-oplossing steeds belangrijker.

Combinatie ERP- en CRM-systeem

De consument van vandaag wil veilig kunnen betalen, een snelle levering, goede service en daar bovenop het product eenvoudig kunnen ruilen of terugsturen”, Hans Broer, marketingmanager bij HSO. “Hierbij is in het huidige digitale tijdperk een goede IT-voorziening onmisbaar. Juist de combinatie van een ERP- en CRM-oplossing geeft retailers de instrumenten om het verschil te maken.”

Inzicht in de individuele klant

Dit zorgt voor inzicht in de individuele klant, waardoor dienstverlening kan worden toegespitst op de klant met als resultaat dat de relatie wordt verstevigd”, stelt Broer. “Daarnaast staat deze combinatie aan de basis om producten snel te kunnen leveren, maar ook eenvoudig te retourneren. Hiermee realiseren retailers een optimale aanpak van het relationele en transactionele deel van het proces.”

De whitepaper ‘Inspelen op de veranderende klant binnen de retail’ kun je downloaden op de website van HSO.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie