Naar inhoud

Online kledingwinkels krijgen meer waardering

Het afgelopen jaar zijn consumenten online kledingwinkels beter gaan waarderen. In 2015 zijn online spelers met een gemiddelde waardering van 7,4 beter beoordeeld dan in 2014 met een gemiddelde score van 7,2. Bovendien scoren de online retailers beter dan de andere retailers in het onderzoek, die gemiddeld met een 7,0 gewaardeerd worden. In de top 10 van “Best gewaardeerde retailers” vinden we in 2015 drie online retailers. In de meting in 2014 kwam nog geen enkele online retailer in deze top 10 voor.

Gestage opmars online kledingwinkels

Dit blijkt uit onderzoek naar de waardering van kledingwinkels, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK. In deze analyse beoordelen consumenten retailers op 11 aspecten die betrekking hebben op prijs, collectie, personeel en winkelpresentatie. Online kledingwinkels zijn al enkele jaren bezig aan een gestage opmars. De winkels, die uitsluitend online verkopen, zijn op dit moment goed voor een aandeel van 7 procent van de markt voor bovenmode.

Concurrentie van cross channel retailers

De laatste jaren krijgen de webwinkels concurrentie van traditionele retailers die de online markt betreden. Deze cross channel retailers zijn goed voor bijna 50 procent van de online modebestedingen. Om deze concurrentie het hoofd te bieden zijn veel online retailers aan de slag gegaan met bieden van inspiratie en advies en verbeteren van de service in hun digitale winkels. De verbeterde waardering van online retailers lijkt hierop een logisch gevolg.

Betere waardering voor online fashionshops

Ten opzichte van fysieke winkels presteren online retailers beter op alle aspecten. Met name de aspecten “uitgebreide collectie”, “laatste mode” en “sfeer in de winkel of webshop” springen er positief uit voor de online retailers. Voor het eerst is de best gewaardeerde retailer een online kledingwinkel. De top drie uit het onderzoek ziet er als volgt uit:

1. Zalando

2. De Bijenkorf

3. Jack & Jones

Het rapport is volgens Zalando een bevestiging dat investeren in het creëren van een gemakkelijke, gepersonaliseerde en inspirerende shop-ervaring erg belangrijk is in e-commerce.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie